Gå til innhold

Erfaring med teutonia ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har teutonia.. veldig fornøyd med at den har svingbare forhjul (som oxo kan stå i låst stilling) dette gjør den enkel å manøvrere. Den er nett og enkel å bruke, da i forhold til å slå sammen, plass i bil m.m. Vognbagen er super praktisk da den kan bæres i kalesjen. I tillegg kan begge delene snus i begge retninger. Det vi dessverre er misfornøyd med er at den er noe for liten.. da særlig sportsdelen. Vi har en lang gutt, og han måtte bytte til sportsdel da han var 6 mnd. Nå er han 2 år og for lang for soving..(vi bruker den jo, han bøyer bare bena litt), men fortsatt fin og nett i forhold til trilleturer. Så skulle vi valgt igjen ville jeg nok gått for en TFK, da den er en av de største.. MEN den har igjen sine ulemper som kun tre hjul (mindre stabil enn 4), og sportsdelen kan kun stå vendt vekk fra den som triller. Ikke lett dette med valg av vogn, og ikke vet man hva slags barn en får heller ;)

Jeg har teutonia prestige 2010-modell. Vogna er supergod å trille (har lufthjul) og er ikke så stor sammenlagt. Var veldig fornøyd med bagdelen selv om den er liten. Sportsdelen er jeg ikke så fornøyd med. Syns det allerede er trangt i sportsdelen med vinterposen og jenta mi er en liten ettåring. Liker heller ikke regulereingen på ryggen og at kalesjen kommer i hodet på henne når den tas ned. Disse to tingene er endret på 2011 og 2012 modellene tror jeg.

+

God å trille

Styret kan endres slik at barnet kan sitte vendt mot eller fra deg

Liten sammenlagt

Masse stilig ekstrautstyr

-

Liten bagdel

Liten sportsdel

Skulle jeg valgt vogn igjen hadde jeg ikke kjøpt teutonia.

Det var mine erfaringer.

Ps, teutonia får du billig og fraktfritt på kopbarnvagn.se

Annonse

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Vi har teutonia spirit s3 og er veldig fornøyd. Fått mange kommentarer på at den ser snerten og sporty ut samtidig som den er stilig. Fashionbagen er utrolig praktisk, lett og stilren og sportsdelen er lun og litt rundere i formen. Gutten vår trives ihvertfall i vogna og vi har trillet mye på is og snø uten at vogna har stoppet opp :-) Som flere nevner kan vogna bli litt kort når barnet nærmer seg 1,5- 2 år, så vi skal snart bytte til en litt større sportsvogn. Synes det er helt greit, for da har man en unnskyldning til å prøve og kjøpe en ny vogn. Man blir jo litt lei etter en stund :-) En annen fordel er at sportsdelen kan vendes begge veier- det var ihvertfall en av grunnene til at det ble teutonia og det skal vi fortsatt ha. Er jo noe av det morsomste med å gå på tur, å ha kontakt med passasjeren!

Jeg har en Teutonia Fun og er veldig fornøyd:) Den er utrolig snerten, snur på en "femøring", veldig stabil kontra mange andre da speielt med tre hjul.

Lett og god å trille, veldig praktisk med det regulerbare håndtaket. Da man låser fremhjulene syne jeg ikke det er noe problem å trille i snø eller ulent terreng heller.

Synes også Teutonia har mye fancy tilleggsutsyr som ikke koster skjorta...

Eneste minus jeg ser med vogna mi er at jeg enkelte ganger kunne ønsket meg håndbrems (i veldig bratt terreng- går noen bratte svingete skogsveier)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...