Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har i en periode (siste måneden) opplevd at hjertet er urolig. Det kjennes som om det er leamus i det noen ganger og at det er på vei ut av brystet. Må trekke pusten når dette skjer og det kjennes ganske ubehagelig. Jeg har også kjent sånn tidligere, men egentlig aldri tenkt noe over det. Nå føles det som om det er litt oftere, men det er kanskje fordi jeg er mer obs på det? Har hatt en veldig stressende periode i det siste og det har vært en del ting som har gått på det psykiske, slik at jeg har vært anspent og urolig. Kan det ha noen sammenheng? Jeg har vurdert å kontakte legen min for å få sjekket opp dette, da det bekymrer meg en del. Har aldri hatt noen hjerteproblemer før og er i regelmessig aktivitet og røyker ikke. Noen flere her som har opplevd lignende?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Det er mest sannsylig ekstra-systoler: "ekstra" hjerteslag som kommer slik at du kjenner uregelmessig puls. Det er veldig vanlig og ufarlig om det kommer "hist og pist". Om du får vedvarende rask og/eller uregelmessig hjerterytme bør du få tatt en sjekk. hvertfall om du får ubehag av det. Man har "smalkomplekse" ekstrasystoler, sves, som har fokus fra forkammerne i hjertet, og Ves, ventrikulære ekstrasystoler, som har fokus i ventriklene i hjertet. Ves kjennes best, kanskje særlig i halsen, man føler at man må trkke pusten litt ekstra, at hjertet stopper litt opp o.l Man kan få ekstrasystoler av stress, alkohol, røyk, angst, dårlig kondisjon, høyt blodtrykk, mye koffein o.l. Og de kommer oftere hvis man er ekstra fokusert på det, som du sier..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Jeg hadde det, gikk med en hjertemåler på meg i 2 døgn. Hvis slagene vedvarer, så kan man legges i narkose og få støt. Kontakt legen din du
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Jeg synes det høres ut som du er overnervøs til de grader.
NoraLill82 Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Hvis dette kommer oftere nå som du sier, så er det lurt å få legen til å sjekke hjerterytmen og registrere den over en viss tid, vanligvis et døgn. Hvilke undersøkelser avgjør legen, din jobb er å beskrive symptomene, dvs hvor ofte, hvor lenge, når på døgnet, hvor ubehagelig osv. Som fastlege ville jeg tenkt at det sikkert er ufarlig, men fordi man ikke ønsker å overse rytmeforstyrrelser (som også kan være helt ufarlige) så undersøker man det. Så kom deg til lege og mens du venter på time så kan du skrive anfallslogg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå