Valiana Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Min lille aktive 10 mnd gamle jente klarte å klemstre fingen sin i en dør for ca 1 uke siden. Dette var en dør som gikk helt ned til gulvet (ikke dørkarm), og da hun dro i den kom den over fingen. Hun gren, men etter litt trøst var alt ok, og det så ut som hun ikke tok notis av det etterpå - har brukt fingeren som normalt. De første dagene så det ut som neglen skulle holde seg på plass, men de siste dagene har den blitt hvitere og løsnet mer og mer. Nå i dag er pluselig fingeren litt mer hoven (ikke mye) og ganske rød i fingertuppen/ området rundt negleroten. Er også ganske hvit ved selve neglerotsfestet i huden. Ser ut til at det begynner å bli litt betent og/eller trykk inni der. Jeg har klippet vekk den delen av neglen som sprikte ut, og renset med pyrisept. Men det jeg egentlig lurer på - kan jeg la dette gå sin gang på egen hånd, eller bør jeg kontakte lege? Noen med erfaring?
Valiana Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2012 Klemstre? Eh ja...? Eller hvis man ikke forstår dialekt : klemt finger...
LillemorHeidi Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Uff stakars lillepia. Har ikke noen erfaringer her men er det betennelse er det nok lurt å snakke med en lege. Hvis mine fingre hadde hovnet opp etter at jeg hadde klemt dem hadde jeg gått til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå