Henemor Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Vil prøve å unngå topplisten, men samboer og jeg er på hver vår planet når det gjelder guttenavn. Alexander er også vurdert, og det er jo alltid på topplisten.... Altså, at flere heter det er greit, men vil ikke ha et typisk motenavn... Hva tror dere?
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Utslitt, oppbrukt og kjedelig. Dessverre.
LoveDove Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Litt enig med Pashla her. Mathias begynner å bli fullstendig blottet for substans.
Suebird Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Ifølge SSB så får mellom 400-500 gutter dette navnet hvert år, og det har ikke vært noen merkbar nedgang de siste 10 årene så du kan være helt trygg på at dette er et utpreget poppisnavn.
julibebis12 Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har alltid syntes det navnet har vært kjemmpme fint og hatt lyst til å bruke det selv, men nå heter jo så mange det.... Er ikke noe kult å hete det samme som 4 andre i barnehagen..... så nå er navnet blitt kjedelig, siden så mange heter det:/
sommertiara Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Hvis du ikke ønsker et utpreget motenavn, da er ikke Mathias et alternativ for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Jeg liker ingen av dei to men må si at det ikke er så mange som får de navnene her rundt omkring jeg bor ihvertfall. Så kan ikke skjønne hvorfor dei skal være "toppnavn"!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Fint navn...men veldig oppbrukt...
Leirha Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Mathias er ikke et toppnavn om dagen, men selve toppnavnet. Det kommer nok til å være på topp noen år til, skal en følge statistikken som den har vært på toppnavn før. Det har alltid vært et av mine favorittguttenavn, men nettopp pga toppstempelet så er det helt ubrukelig for oss ihvertfall. Her i byen hadde gutten garantert kommet i klasse med minst en med samme navnet, og det spørs om navnet hadde blitt like fint om det hadde blitt til Mathias G eller Mathias H osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå