Gå til innhold

AAHHHHH! Forferdelig start på dagen.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kranglet og slåss og hylte og skrek(ikke bokstavelig talt da, men jeg kjempet hardt) for å få ungen til å spise mer enn 1 skje grøt og 2 ør små brødbiter før jeg kjørte henne til bhg. Endte med at hun vant.. Stabeistet. Jeg har faktisk fått en unge som enda staere enn meg selv og det skal godt gjøres!!

Jaja. Godt å få ut litt frustrasjon. Hun er vanligvis ikke sånn.. Spiser normalt godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, har hatt et par slike morgener vi også - spesielt på mandager...

Orker ikke krangle med å få jenta mi til å spise frokost lenger- da spiser hun bare enda mindre. Så her får hun frokosten servert og spiser hun så er det bra, spiser hun ikke så får hun gå sulten til de spiser i barnehagen...

Idag hadde hun 2 skjeer med "frokostgrøt" (porridge) hjemme og 1 eple i bilen på vei til barnehagen.

Skrevet

Dette innlegget passet bra for meg og! Jenta mi spiser heller ikke!!! Utrolig frustrerende!

Tror jeg må begynne å finne oppskrifter for barn, og se om jeg kan få lagd noe som frister.

Skrevet

Jeg krangler aldri med ungene om mat. Da ender det opp med kjefting, hyling og aldeles ikke mer spising. Så de får maten, spiser det de orker/vil og så reiser vi når tiden kommer til det..

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan det er med barn som har spisevegring, men her i huset er matbordet en plass for fred og ro og ingen kjefting!

Ja, innimellom blir jeg stressa over at ungen har spist så lite og prøver å lure innpå mer. Men vi kjefter eller maser ikke.

Skrevet

man skal aldri krangle med unger om mat. Da blir det en issue, og det skal mat ALDRI være. Mat skal ikke være en prestasjon!!!

Skrevet

Vesla mi spiser frokost i barnehagen hun. Jeg krangler heller aldri om mat; hun spiser hvis hun er sulten, punktum.

Skrevet

Helt enig med de som skriver at man aldri skal krangle om mat.

Jeg presser, lokker eller "motiverer" aldri ungene mine til å spise.

De får tilbud om mat og så styrer de selv hvor mye de vil spise.

Dersom ungen nekter frokost pleier jeg å tilby feks en halv banan i det vi går ut av døra siden det blir noen timer å vente til lunsj. Men vil de ikke så er det greit.

Skrevet

Hvis mine ikke er frokost-sulten, putter jeg bare restene fra tallerkenen (ikke skorper, men hvis det er f.eks en hel brødskive som det er tatt en bit av) i en matboks sammen med noen rosiner og kanskje en yoghurt. Så får de kose seg i barnehagen istedenfor, med matpakke i ro og fred. Nekter å styre, ihvertfall med frokosten!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvorfor spiser hunikke i barnehagen?

Vi har kutta helt ut frokost hjemme, så lenge vesla ikke spør etter mat da.

Når hun kommer i barnehagen, tar hun matboksen i ene hånda og sin favorittansatte i den andre hånda så tusler de av sted for å spise. Spiser som en hest da!

Det er andre unger som spiser der også.

Skrevet

Her er det også frokost i barnehagen, og ikke hjemme. Han får melk før vi går hjemmefra, men det er det vi rekker på morran. Men når det gjelder middag, er det veldig opp og ned. Vi prøver litt å lokke, men vil han ikke ha så slipper han å spise. Men da blir det heller ikke noe annet, og han må legge sg uten mat.

Men han har sjeldent spurt om noe mer å spise, for etter middag er det ikke mye tid før bading og tannpuss.

De får spise hvis de er sultne. Ferdig med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...