RosaHelikopter Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Hei. Rett før jul så besluttet vi at jeg skulle slutte med prevensjon (har brukt p-ring) for å prøve å få en normal syklus og begynne å prøve å bli gravid i april/mai. Jeg har bare hatt mens to ganger, med ca 4 ukers mellomom. Nå er det snart 6 uker siden forrige mens. Jeg har hatt litt mageknip, vært trøtt og til tider litt svimmel, men fikk beskjed på forrige blodgivning (5 uker siden, så kan ikke ha vært gravid da i og med at de alltid tester blodet..) at jeg manglet litt jern, og dette kan jo være effekten. Men jeg har de to siste ukene vært sprengkåt. Tenker på sex konstant og har måtte onanere på jobb for å komme gjennom dagen. Usikker på om dette kan være et tegn på graviditet eller om det bare kommer av at kroppen er fri for kunstige hormoner. Men det er vel hormonene som gjør at en blir så kåt, eller? Svært usikker på om jeg skal ta en test. At det har gått 6 uker siden forrige mens regner jeg bare som et tegn på at syklusen ikke er stabil enda. Hva tenker dere? og hvis jeg ikke er gravid, hva gjør jeg med denne kåtheten? PS. Vi har "hoppet av i svingen" siden jul...
chamira Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Hei Jeg gikk også på p-ring og har hatt ekstremt ustabile sykluser etter det. Jeg opplevde det samme som du gjør nå (nesten) når jeg var rundt EL. Tester du etter EL eller vet du når du har EL? Det burde kanskje være en ting å sjekke. Jeg har hatt alt fra 21 dager til 50 dagers sykluser siden jeg sluttet på P-ring. Skal sies at jeg har gått på p-piller i 10 år før p-ringen. For meg er det nesten det største tegnet på at EL nærmer seg.. og det er ikke en dårlig ting.
RosaHelikopter Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2012 Hei. Nei, jeg har ikke begynt med det enda siden vi ikke hadde tenkt å begynne å prøve før i slutten av april, har ikke lyst å begynne å "styre" og tenke for mye på det før det nærmer seg. Stress løser ingenting har jeg hørt :-) Men kåt i 2 uker, kan vel ikke være sånn 2 uker før EL hver eneste gang. Da blir jeg gal. (er jo digg så lenge jeg er hjemme og kan få, men ikke bra når jeg er på jobb..) Jeg har før p-ring hatt p-stav i 3 år, men er 2,5 år siden jeg tok den ut. Med bare 2 mens føler jeg ikke at det er målbart nok til å beregne syklusen ol. Men hvis det kan gå 50 dager, så har jeg jo et par dager å gå på :-P Men burde jeg ta en test? Eller vente en uke eller to før test? Skal på jentetur om 2 uker, blir nok mye vin, men vil jo ikke hvis det er en ørliten sjangs for å være gravid.. (er jeg hysterisk?)
FruLS Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Jeg hadde også ganske lange sykluser etter prevensjonsslutt (p-piller). 6uker - 5uker, og nå er jeg gravid. Testet etter 5uker.. Det går jo an å ta en test for nysjerrighetens skyld. Ville ihvertfall gjort dette før jenteturen hvis ikke TR er kommet inne da.. Lykke til!
chamira Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Du kan jo teste før du drar på tur da:) Så slipper du ihvertfall å tenke på det! Innen to uker fra nå så vil du kanskje oppleve andre symptomer også dersom du skulle være gravid:)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 men visst dere har hoppet av i svingen hver gang så er jo sjangsen for at du er gravid liten da..er jo en fordel at mannen kommer inni deg visst du planlegger barn! ja folk har blitt gravide me å hoppe av i svingen men,relativt liten sjangs for d..lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå