Gå til innhold

for svenskt, eller godt norsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer navnet Ingmar. Men får raskt assosiasjoner til Bergman, hvilket i og for seg ikke er så dumt. Men føler navnet blir litt vel "Svenskt". Hva syns dere?

Ellers liker jeg Ingar også, og skulle gjerne hatt noen innspill på guttenavn som begynner med Ing.. Oppkallingen står sterkt i slekta ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingmar høres bra ut! Jeg får ingen svenske vibber at det navnet. Jeg synes også Ingvar er fint :-)

Skrevet

Ingmar er flott! Bare positive vibber med det.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ingmar er fint det! Og ikke mer svensk en det er norsk, det har da vært brukt i begge land.

Ingmar Johansson (legendarisk bokser) og Ingmar Stenmark (alpint) var to fantastiske svenske sportsmenn i tillegg til filmskaperen, så navnet er godt representert i skansdinavisk kulturliv...

Skrevet

Ingmar er nok mer brukt i Sverige enn i Norge, men innmari fint navn. :)

Skrevet

Ingmar er kjempefint.

synes det er svensk ja, og tenker på Ingmar Bergman.

Jeg liker den norske varianten Ingvald også

Skrevet

Synes det er mindre pent faktisk. Intetsigende. Liker ikke Ingvald heller. Må det være Ing-? Hva med oppkalling på I f.eks.? Vet ingen fine guttenavn som begynner på Ing-, men flere jentenavn. Et alternativ er jo å spare Ing- til en jente kommer :) For meg er oppkalling kun interessant hvis navnet er veldig fint, og liker ikke oppkalling for enhver pris. Men det viktigste er jo at dere liker navnet. og det virker det jo som dere gjør så da er det jo bare å kjøre på :)

Skrevet

Syns Ingmar er fint. Ingar, Ingvar og Ingvald er også stilige navn. Langt unna poppis lista.

Gjest mich88
Skrevet

Synst ikkje ingmar er so fint desverre :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...