mbea Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Hei, Jenta mi er nå 6 måneder og spiser godt med fast føde om dagen, i tillegg til at vi ammer. Men vi ammer enda ca 4-5 ganger om natten. Jeg synes dette er mye, med tanke på hvor mye hun spiser om dagen, men er usikker på hvordan jeg kan nattavenne henne. Dagen vår ser vanligvis slik ut: 630 våkner, får pupp 730 morgen grøt ( stor prosjon) pluss fruktmos 9-11 sove 11 pupp 12 lunch grønnsaker og frukt 14 pupp 14-1530 kvil 1530 pupp 1700 middag grønnsaker og frukt, litt større porsjon en hva hun får til lunch 1800 pupp 1830-630 er natt og hun spiser ofte opp til 5 ganger i denne perioden. Jeg har problemer med å få henne til å sovne igjen om natten uten å gi henne pupp. På dagen sovner hun med smokke , i vogna, eller i bæreselen. Det er bare på natten hun vil ha pupp hele tiden. Har de råd til hvordan jeg kan redusere eller Eliminere nattmatingene? Hvordan får jeg henne til å sovne igjen når hun våkner? Kan også nevne at hun er en stor jente, og vokser bra. Var 49cm og 3770 ved fødsel, og 70cm og 8,5 kg ved fem måneder. Takk for hjelpen
line3mann Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Hei. Vi har en gutt på 9 mnd og han har siden han var 4 mnd spist grøt på kvelden før legger seg. vi gir han middagsglass rundt 16 og grøt ca ved 19 tiden. Han får også en flaske med melk når han legger seg ved 20 tiden. Jeg tror grøten gjør at han er mett lenger. Ser at du gir middag kl fem, kan du prøve å gi middag etter soving kl 15.30, istedenfor pupp. Gi henne så kveldsmat som er grøt før hun legger seg halv syv. Hun kan også få litt pupp hvis hun vil ha etter grøten for kosens skyld også. Da burde hun være god og mett. Tror hun vil sove lenger . De sa på helsestasjon at de fint kan være 8 timer uten mat når de får så mye mat på dagen. Min våknet ofte når vi la oss, gav han litt melk da, slik at han sov lenger etterpå. Ikke gi henne hvis hun ikke våkner:). Håper dette vil hjelpe dere litt. At hun sover bedre. Jeg sluttet å amme han om natten når han var syv mnd. Han fikk i første omgang da melk på flaske to ganger når han våknet. Før dette kunne han våkne fem ganger slik som ditt barn gjør. Når han var 7,5 mnd prøvde jeg å kutte ut melk helt, slik som de sa på helsestasjon. Han er nå nesten 9 mnd og våkner en gang ennå. Det hender han får litt vann. Når han våkner tar jeg han ikke opp, bare legger han ned igjen, for han står i senga. sier nå er det natta og roer han ned. til slutt sovner han. Lykke til klem fra meg.
Eli8 Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Vi hadde det på samme måte! Spiste heeele natten. Slitsomt!! Da han var akkurat 6 mnd bestemte vi oss for å nattavvenne... Siden han spiste godt på dagen og er god og rund Det tok 2 dager så sov han rundt!! Vi tok han opp og bysset han på skulderen vår med smokk så sovnet han igjen. Var jo litt redd at han skulle bli avhengi av det men etter 2 netter lå han i sengen sin og sov hele natten. Fikk vann og smokk i sengen noen ganger (det får han enda) men det er stooor forskjell! Lykke til!!
Mor til lillegull Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Hei! Vi kuttet nattammingen på vår lille for noen uker siden. Vi flyttet ham inn på eget rom samtidig, så han ikke skulle lukte melk. De to første nettene gikk faren inn til ham når han begynte å grine. Den første natta var det en del grining, men gav bare tutten og sa at det var natt og at han måtte sove . 2.natta tok det bare 5-10minutter og så klarte han å sove gjennom nettene bare ved å få tutten et par ganger. Jeg har hørt at mange bruker vann også for å roe mini ned, men pappen her i huset var innstilt på å klare det uten Håper det går like bra for dere Lykke til
meli Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 for oss hjalp det å flytte han på eget rom.....og ikke ta han opp hvis han ikke hyler da selvfølgelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå