Gå til innhold

Drømmefødsel <3 Litt lang..

Anbefalte innlegg

Jeg hadde termin den 6 juli 2011..

Men natt til 27 juni begynte smålig smertene (hadde da gått med 2 cm åpning ii 3 uker)

jeg la meg i 12 tiden og ante fred og inngen fare, mn da kl ble 1 bråvåknet jeg av en slit ubehagelig smerte i korsryggen å svake mensen smerter som kom , jeg tenkte ikke så mye over det å la meg videre. var jo da over 2 uker til termin. Men 30 min etterepå våknet jeg av de samme smertene å de varte litt lengre denne gang så jeg bestemte meg for å ta en varm dysj. For jeg viste jo at dette bare var kynnere.. Dysjen hjalp å jeg var veldig trøtt så la meg i sofaen. men 30 min etterpå var det tilbake å varte i 1 minutt av gangen. Slik var det hele natta.. Fikk ikke sovet noenting, selv om det ikke var veldig vondt, men smertene var så ubehagelige at jeg fant aldri ro i kroppen til og sovne. Da kl ble 1 på dagen våknet min mann opp å jeg fortalte at jeg hadde vondt (hadde det ennda) å at jeg nå trodde de snart ville starte så jeg syntes vi kunne reise inn til min mor i stavanger å sove de neste dagene i tilfelle noe skulle skje. så vi reiste inn der. Når vi hadde sitet de en stund ble min mor å søster enige om at de skulle dra meg med ut å gå tur. Noe jeg motvilig sa ja til, men kom ikke lenger en halveis til butikken før jeg forsto at jeg begynte å få rier å at smertene ble verre å verre. Så vi ruslet hjem igjen (den turen tar til normalt 5 min men med mine pause pga ubehag tok den 2 timer) Når vi endelig kom frem tvinget min mor meg tilå ringe til føden å si vi var på vei. Så da vi endelig kom ned (meg mamma å bf) fikk jeg rom å de sjekket åpningen min. Joda 3 cm å gode rier, men ikke regelmessige nok. så jeg fikk beskjed om å gå rundt på sykehuset. Gjorde dette hele kvelden før kl ble 02:00 natt til 28 juni. da de sjekket åpningen min igjen var den ennda på 3 cm , men de ville ha meg inne på sykehuset for de mente at fødselen ville starte når som helst (jeg følte på meg at dette kunne ta tid for det var liksom ikke så veldig vondt ) Men de gav meg en sprøyte me morfin å sovetabilett .. Eneste de gjorde for meg var at kroppen fikk slappe av menst jeg ble skikkelig fjern å ikke fik sove eller noe. Da kl ble 08:00 vekket jeg min mann for jeg var lei av å være våken aleine. så han stelet seg å vi gikk ut så han kunne ta en røyk. å ide vi kom ut starta de skikkelige riene. Fy f så vondt det var. jeg sto på utsiden å hoppa opp å ned la meg på bakken, sprang, la meg på bordet osv. ingenting hjalp så da vi endelig kom opp til føden (min man tvingte meg til å ta trappene) sjekket jm åpningen min å joda nå hadde jeg 4 cm å det ble da regnet som aktiv fødsel. Jeg følte det gikk nokså sakte igrun. for riene ble hardere å hardere til slutt startet jeg bare å presse uten å vite om jeg hadde full åpning. å tissa på meg gjorde jeg og. jeg trodde vertfal det men jm sa det var vannet å sjekket åpningen joda 1 time var gått å jeg hadde ful åpning. 52 min senere med pressing var prinsessa ute :D Brukte ikke lystgass eller noe.. (stolt) å det var den flotteste opplevelesen jeg noen sinne har hatt. Fødselen tok 1 time å 52 min , å jenta var 3215 g å 48 cm <3<3 Nå er den prinsessa 8 mnd å jeg er 22 uker på vei med en prins, å håpe neste fødsel blir like bra :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913271-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...