Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Har jo ikke matlyst...å når jeg først spiser så føler jeg meg forferdelig oppblåst etterpå... Flere?
hennipenni Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Jeg har det noenlunde likt. Jeg er omtrent konstant sulten, heele dagen. Men nesten det eneste jeg har lyst på og som jeg stort sett bare spiser er knekkebrød med leverpostei eller makrell i tomat Jeg blir omtrent oppblåst bare jeg ser på mat, så kjenner meg igjen der ja.
Elsa88 Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Eneste jeg klarer nå er knekkebrød med trønderfår og er generell oppblåst selv. Jeg er 7+4.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Pssst Elsa88: Trønderfår bør du helst unngå pga toxo.. http://matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/listeria_og_toxoplasma_kan_skade_fosteret
Elsa88 Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Pssst Elsa88: Trønderfår bør du helst unngå pga toxo.. http://matportalen.n..._skade_fosteret Jeg er oppvokst rundt katter og de kan føre toxo, så skal være et under at jeg ikke har hatt det før. Og har selv katt nå som har kattedo inne, så stooor sjanse at jeg har antistoffer mot det. Men skal ta blodprøve for å påvise dette.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Vi hadde faktisk 5 katter (på en gang!) da jeg vokste opp.. Do inne, katteluke osv. Som småjente var jeg også mye i stallen og måka møkk. Har selv en innekatt med do, og jeg hadde IKKE antistoffer mot toxoplasmose. Så å spise ting man VET kan skade fosteret fordi "jeg har sikkert antistoffer" er egentlig litt provoserende kjenner jeg... Til HI så kjenner jeg meg godt igjen i det du skriver. Desverre er det sånn ennå for meg, i uke 31!
Elsa88 Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Men hva annet skal jeg spise da? Bare knekkebrød? Det er jo bare dette jeg klarer å få i med utenom middag. Og man kan ikke ha middag for hver tid i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Hva med ostesmørbrød? Hvis jeg ikke tar helt feil kan du til og med ha trønderfår på. Jeg tror toxo blir drept når du varmer opp maten.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 ja, tan i microen eller dypfrys det så er det ingen problem. ;-) Salami fra Gilde er kokt, så den kan spises. Finnes et fårepølse fra Gilde? kanskje den også er kokt? I såfall er det trygt. Bare å sende en mail til dem, de er kjappe med å svare!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå