Gå til innhold

Når snur babyen seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når snur baby seg i "fødestilling" 2.gangen?

Tassen i magen lå leeenge i tverrleie, og nå har har jaggu snudd seg med rumpa ned. Ikke etter planen! ;-D

jeg er i uke 32 nå, forrige barn ble født i uke 38.

Kan denne ehr frmdeles snu seg, eller bør jeg forbrede hodet mitt på setefødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini har ligget med hodet ned iallfall siden uke 32 ser jeg på helsekortet mitt. Ikke festet enda (er 39+1), er 2 gangs.

Kan fortsatt snu seg! Jeg lå med stumpen ned og ble snudd, men satt meg med rumpa ned igjen rett etter - men ca 1 uke før fødsel så la jeg meg med hodet ned gitt! Så det kan skje :)

Skrevet

har blitt fortalt at ved 2.gangs kan de snu seg helt til siste stund før fødsel pga bedre plass... :) (ved første gangs måler man bekken hvis ikke snudd før uke 37/38 pga fare for lite bekken, men du hadde jo født før)

Skrevet

Min lå i hodeleie fra uke 30 til 34. Men da snudde den seg flere ganger til seteleie og tilbake i uke 34 til 36. Etter uke 36 har den heldigvis ligget rolig i hodeleie. Jeg ville ihvertfall ikke stresset med dette før i uke 35 hvis jeg var deg (ja, jeg vet det er vanskelig å ikke bekymre seg for det), men kanskje ta kontakt med jordmor hvis den ikke har snudd seg i uke 35, slik at de eventuelt kan forsøke vending?

Skrevet

Okay.

var hos JM i dag, og hun kjente etter og var enig i at han satt på rumpa. men han kunne fint snu seg i mange uker ennå sa hun også. Litt sånn stressa på dette, siden førstemann kom veldig raskt. En setefødsel i supertempo tror jeg ikke er så ok... :-(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...