NoraLill82 Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Min 6 mnd gamle jente har i 1,5 mnd eksperimentert med å få knærne oppunder seg, står i planken og tar en slags form for armhevinger. De siste 4-5 dagene har hun vært veldig ivrig på å stå på alle fire, rocker med rumpa og vil framover. Av og til stuper hun framover, men for det meste skyver hun seg heller bakover. Men ikke noe krabbing foreløpig.. Noen som har vært gjennom dette stadiet og kan si noe om hvor langt unna krabbing hun er?
Zana123 Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Lurer jeg også, for gutten min holder på med det samme og har gjort det i over en måned nå. Stadig oftere oppe i krabbestilling, men beina sklir ut når han skal forover så det er fortsatt bare åling...
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Her åler jenten seg på knærne inni mellom, hehe..hun har ikke helt forstått at armene må være strake når hun skal fremover. Hun kan fint stå i krabbestilling også sklir hun som Bambi på isen Pappaen i huset er dessuten et nervevrak når hun står på alle fire og "jokker" med hele kroppen frem og tilbake et fort tempo, hehe.. Satser på at disse små snart knekker koden, men det er jo så gøy å se alle bevegelsene de klarer dag for dag!
appelsin Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Min lille på 8 måneder har funnet sin egen metode for krabbing: hun drar beina opp under seg og bruker armene til å trekke seg frem. Litt som når man ligger på bakken og skal dra seg frem under en hinderløype. Hun er kjempefornøyd med teknikken og jeg tror egentlig ikke hun kommer til å komme seg opp på alle fire. Pappaen hennes krabbet aldri ordentlig, men gjorde noe av det samme før han begynte å gå på to. Prinsessen synes det aller morsomste er å reise seg opp på to ben, og løfter seg opp ved hjelp av de merkeligste tingene...
line3mann Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Hei vår gutt begynte å åle seg litt framover når han var ca 6 mnd. Når han var litt over 7 mnd begynte han å stå på alle fire og gynge litt framover i en times tid og så tok han et par krabbesteg. Han krabbet litt og ålte litt. Derfra gikk det veldig fort. Dagen etter så krabbet han rundt hele stua. Etter 4 dager begynte han å reise seg opp og gå rundt bordet. Hadde ikke trodd at det skulle gå så fort, hadde lest at mange stod sånn i mange uker osv. Ble skikkelig overasket over at han gjorde det så fort, men han var tydelig klara for det. Nå er han 9 mnd og krabber opp trapper og reiser seg absolutt overalt. Mye å passe på. Rart å tenke på at om noen mnd så kan han kanskje gå alene. Så det kan godt hende at barnet ditt begynner å krabbe snart. Stor klem fra meg.
PetitAnge Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Jenta mi begynte også slik v ca 7 mnd; opp på alle fire, rugget frem tilbake, men falt ned på magen igjen. Dyttet seg bakover på magen og kilte seg hele tiden fast under sofaer, bord etc Ved ca 8 mnd begynte hun å dra seg fremover på magen samtidig som hun sparket fra med bena - fremskritt! Nå blir hun 9 mnd om én uke og har fortsatt ikke knekt krabbekoden, hehe. Men er like før nå! Det er jo veldig individuelt hvor lang tid de bruker da, men det kan ta tid! Gleder meg til hun får det til, for nå blir hun ofte frustrert over å ikke få til det hun vil..
Reddiken Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Gutten min begynte å åle seg fremover da han var cirka 7 mnd. Da sto han også innimellom på alle fire, men nå først, når han er litt over 10 mnd så har han begynt å krabbe. Og reiser seg også opp ved møbler og går litt bortetter de. Så her har d ikke akkurat gått i et forrykende tempo, men du og du så artig d er når de begynner med nye ting :-) Nå krysser jeg fingrene for at han tar sine første skritt før nestemann kommer i sommer, for d vil jeg ikke gå glipp av!
Maitrollet Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Gutten her ålte seg fremover ved 6 mnd, da kom han også opp i krabbestilling og stod og gynga. Det tok omtrent to mnd før han løste krabbekoden. Lenge byttet han på å åle og krabbe, nå er det bare krabbing som gjelder (9 mnd). Reiste seg opp ved 7 mnd og gikk rundt bordet ei uke etter det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå