Gå til innhold

Erfaringer med fødseslsforberedende akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk til akupunktur i uke 36, opphold i uke 37 pga. ferie, skal i begynnelsen og slutten av uke 38, samt en gang i 39 og evt.40. Første gangen satte jordmor primært nåler for å hjelpe på søvn (har et barn med mye nattevåk fra før av), og det funka som bare det. Sovnet mens jeg lå der med nålene. Neste gang skal hun sjekke tilstanden til livmorhals før vi setter i gang med nålene. Veldig usikker på hva jeg kan forvente i forhold til selve fødselen. Dette koster jo rundt 2000 kroner. Er det verdt det? Kanskje vanskelig å svare på, men vil gjerne høre andres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk mange ganger i forrige svangerskap og betalte masse spenn. Gikk to uker over og fikk aldri mer enn 4,5 cm åpning så endte med keisersnitt. Jeg gidder ikke akupunktur igjen i hvert fall. Vondt og dyrt. Og gikk visstnok til en av de beste som hele tiden sa at nå er du moden. Fødselen er rett rundt hjørnet. Tullball.

Skrevet

Jeg har tro på at det hjalp på min fødsel. Man kan jo aldri vite helt sikkert effekten men jeg hadde en veldig rask og effektiv fødsel. Fikk aku 2-3 ganger før fødsel og drakk masse bringebærblad te..

Gikk fra 2-10 cm på fire timer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...