Gå til innhold

Er det vanlig å få vite feil kjønn på ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det at man får høre at det er jente på ultralyd og så viser det seg at det er gutt? Jeg har fått beskjed om at jeg venter en jente, å jeg hadde slått meg til ro med det, men så har jeg sett flere ganger på forum i ettertid at damer har fått seg en overaskelse ved fødselen når det har vist seg å være gutt, hehe. Så jeg bare lurer på om det er veldig vanlig at de tar feil ang kjønnet ved ultralyd. Bør jeg kjøpe litt annet tøy enn rosa, hehe. ;)

Skrevet

Hei :-) lurer litt på det samme, eller er mer usikker på om det er ei jente i magen min denne gangen slik som jordmora på ul'en sa.. Hun sa at det var 99,9 % sikkert ei jente i magen, og at man kunne ikke være 100% sikker før babyen var ute. Har gutt ifra før av, så har kjøpt eindel rosa klær osv denne gangen, og tenker litt på hva skal eg gjøre med alt dette viss det kommer en gutt ut. og hvordan blir det å få en gutt når eg/vi har tenkt og instilt oss på at det blir en jente i over halve svangerskapet. 20 dager til termin så det gjenstår bare å se ;-) har liksom den guttefølelsen.

Skrevet

Var det på ordinær ul du fikk vite at det er en jente..? Jeg venter en gutt og kunne tydelig se dette selv på ul i uke 22..

Skrevet

Var det på ordinær ul du fikk vite at det er en jente..? Jeg venter en gutt og kunne tydelig se dette selv på ul i uke 22..

Skrevet

Ja den ordinære ultralyden. Jordmora var jo ganske sikker på at det var ei jente da :-) bare tankene mine som sviver

Skrevet

Det er meget sannsynelig at du får gutt når de sier det, men det har hendt flere ganger at det kommer en gutt ut når de sier det er jente... men det er mye sikrere det de sier i dag, enn hva det var for 2-3 år siden...

Skrevet

Jeg fikk beskjed på ord ul om at det var 99% jente. Hun skrev tilogmed jente på det skjema. På 3D ul så vi en pung ;)

Med forrige sa de gutt på ord ul og det ble gutt.

Skrevet (endret)

Uff, nå blir jeg nervøs, for har selv kjøpt myyye rosa etter fire ultralyder som sier jente. Siste etter 30 uker.

Men jeg leste på babyverden mars 2012 forumet om ei som hadde fått beskjed om at hun fikk gutt, også fikk hun jente :P Så kan jo gå begge veier.

Endret av Fucoc
Skrevet

Min bror og svigerinne fikk beskjed om de venta en gutt, men ut kom jammen en nydelig liten jente :)

Skrevet

Min vennine fikk barn rett over nyttår... Hun var på ekstra UL under hele svangerskapet pga lav vekt på fosteret. å de sa det var en jente... helt til uke 38 da en usikker jordmor sa; jøss... har alle sagt det er jente? Jeg kunne sverget på dette var en gutt, men jeg er åpen for at jeg tar feil.... så ikke hør på meg...

Ut kom en liten gutt gitt... Da var det masse rosa tøy, rosa vognpose, kjoler og ikke minst hadde de ikke en liten ide engang av hva de skulle kalle han...

venter selv jente... og går rett i samme fellen om det kommer ut en gutt.. hehe...

Skrevet

Da vi var på UL ville ikke jordmor si noe om kjønnet, bare at hun kanskje trodde det var jente. Men hun sa at man ALDRI kunne vite det sikkert bare ved hjelp av ordinær UL, så det er dumt å stole helt på den. Det er kun ved 3D at man kan se det ordentlig, og når babyen kommer ut såklart;)

Har ei venninne som fikk vite at det skulle bli jente, og de ordnet jenterom og kjøpte masse jenteklær og lignende, så fikk de en gutt ;)

Skrevet

Etter som jeg har forstått så pleier de ikke garantere noe kjønn på ordinær ul. Men det gjorde de i alle fall hos oss. Det var opplæring på gang, så jeg ble undersøkt i evige tider. Det var klart å tydelig at det var en gutt. Så jeg håper i grunn ikke det plutselig viser seg å være jente da vi har kjøpt vogn med bagdel med blå detaljer...

Skrevet

Det er visst meir vaneleg å sjå jente på UL, for så at det kjem ut ein gut, enn omvendt. Har noke med at somme babyar er flinke til å gøyme "kronjuvelane";P

Har ein tydeleg blitt vist pung og tissefant, er det nokså sikkert;) Jentene er vanskelegare å "bevise".

Kjenner til ei som hadde vore på 3forskjellege UL i løpet av svangerskapet(med forskjellege som undersøkte), og alle gongane fikk ho høyre "definitivt jente", "jente, ingen tvil" o.l.

Ho hadde ein nokså "feminint" kledd guttebaby dei første dagane;)

Så alltid greit å ha ein del nøytrale kle og utstyr. Det er jo ikkje slik at ein Må ha rosa eller lyseblått uansett;)

Grei hugseregel: Stol aldri på eit kjønn som blir sagt på UL, før du har sett det meg eigne auger;) Ta det heller som eit "mest truleg" alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...