Margarita -- Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Jenta vår har alltid sovet urolig, men det blir liksom aldri bedre. Dyne kan vi glemme å ha på den ruller hun seg ut av. Er innom og snur henne mange gnager hver natt, ligger trykt opp i et hjørne i senga på magen med beina oppunder seg og hodet vridd. Det har liksom blitt standard stillingen. Hun sovener på ryggen ,men etter noen timer er det bare tull. Begynner å blilitt egnsetlig, er ikke noe godt å se henne ligge slik.. Vi har for øvrig vært hos lege pga magen, og kiropraktor pga nakken, men de finne rliksom ikke noe galt... (føler ikke legen sjekker så nøye heller...) SOver deres barn roligere`?
Blabb00 Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Sover rolig? Hva er det? Nei, hun er 18 mnd og har aldri sovet rolig. Beina opp langs sengekanten, og resten av kroppen vridd og ansiktet ned i puta er ikke uvanlig.. Men jeg brer på henne dyna og lar henne styre på
sillyfilly og Olivia Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Samme her. Legger på dyna når hun har sovnet og lar henne styre på egenhånd. Ligger gjerne i hjørnet på senga. eller begge beina ut gjennom hver sin sprinkel. Orker ikke flytte på henne med mindre tærne er utenfor dyna
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Gutten vår på 26 mnd har aldri sovet rolig! Begynte fra han kunne snu seg fra rygg til mage da han var 2 mnd i begynnelsen styrte jeg voldsomt med å snu ham, men ble ikke rare søvnen på meg heller! Tok dette opp med lege og helsesøster og begge sa han bare måtte få sove som han ville, ingen er like og alle har forskjellige favoritt stillinger. Passer bare på at han ikke har noe forann ansiktet og at han ikke fryser :-)
Isola&Lille+julegave Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 Hadde samme problemet her. Fra hun var 6 mnd og begynte å reise seg opp, gjorde hun dette også på natten i søvne. Hun begynte derfor å våkne opp til 10 ganger om natten. Det var helt forferdelig. Kjøpte pose med seler til henne og det var redningen. Anbefales på det varmeste!
marsve Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 De fleste unger er vel sånn? Ser ikke godt ut, men barn er jo mye mykere enn oss så.. Går jo ann å bruke nattpose evnt. Jeg har forsåvidt enn bror på 9 som fortsatt sover med bena oppetter veggen eller helt unaturlig vridd. Hvis han da ikke detter ut av senga i all strabasen og sover videre på gulvet.. Tror man bare må la de styre på!
Margarita -- Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2012 Det var godt å høre, jeg blir jo redd noe er galt! Men når dere sier dere legger over når de fryser, da må jeg jo inn hver 1/2 time natten lang da, fordi hun bytter jo stilling konstant, og den dyna blir ikke med på strabasene for å si det sånn... Hva gjør dere? Hun har forresten begynt å kjøre bena gjennom sprinklene, og inn igjen mellom en annen, og da sitter hun bom fast. Ser så vondt ut!!
Håpefull77 Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Vi begynte med pose ved 6 mnd alder da hun snudde seg i søvne og våknet av et hyl fordi hun ikke ville ligge sånn og det var lettere å skrike på oss enn å snu seg selv. Etter vi begynte med posen ligger hun litt roligere og trenger ikke dyne. Vi kjøpte pose på IKEA. Men hun legger seg fortsatt litt skjeft med hodet. Men det ble bedre etter hun begynte med pute.
glerme81 Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Redningen vår ble varmeovn med konstant 2o-21 grader på rommet, da dyna blir sparket av etter ei lita stund heeeele natta, prøvde pose også, men det fungerte ikke for oss. Litt prøving å feiling så finner dere det rette for dere
mammatetogansketette:)) Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Rare stillinger er vanlig her, ser ikke alltid behagelig ut, kan være både oppå eller helt gjemt under dyna Det at man flytter ofte på seg under søvnen trenger ikke bety urolig søvn- altså søvnen hennes tror jeg er "fullverdig" likevel. Kan reise seg sittende for så å deise ned i senga igjen..! Løsningen her var litt varmere soverom, så fikk hun styre som hun ville. Nå etter jul virker det faktisk som hun roer seg når rommet er kaldere, (oppdaget det plutselig på hyttetur med kaldere soverom) så nå kan vi skru ned tempen litt (er 21 mnd, kanskje det er fordi hun blir eldre og ser mere sammenhengen mellom det å ligge UNDER teppet og å ha det varmt og godt??)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå