Gå til innhold

Når har dere sykemeldt dere i graviditeten?

Anbefalte innlegg

Selv har jeg blitt sykemeldt foreløpig frem til uke 9, men regner med at det blir ut første trimester. Usikker på hvordan det kommer til å bli etter dette. årsak er en kombinasjon av alle plagene jeg har samt at arbeidsgiver ikke vil legge til rette.

Når i svangerskapet har dere andre blitt sykemeldt? Og hva var årsaken?

Fortsetter under...

Hei, jeg vurderer å sykemelde meg er i uke 8, og jobber i et dårlig arbeidsmiljø der jeg blir passiv røyker. Er også uheldig med å ha ekstrem kvalme hele dagen og får ikke gjort så mye. Dette er jo absolutt ikke ønskelig. Litt synd i og med jeg helst har lyst å gjøre noe og ikke bare gå hjemme, blir jo nok av det når den lille kommer.

Men det er vel kanskje heller lurere å be om svangerskapspenger, noen som har noen erfaringe med det?

Kanskje sykemelding først frem til kvalmen har gitt seg (forhåpentligvis gir den seg), også gå få svangerskapspenger pga. uheldig arbeidsmiljø.

Lykke til iallefall og håper at ikke du er alt for plaget igjennom hele svangerskapet:)

Hei, jeg vurderer å sykemelde meg er i uke 8, og jobber i et dårlig arbeidsmiljø der jeg blir passiv røyker. Er også uheldig med å ha ekstrem kvalme hele dagen og får ikke gjort så mye. Dette er jo absolutt ikke ønskelig. Litt synd i og med jeg helst har lyst å gjøre noe og ikke bare gå hjemme, blir jo nok av det når den lille kommer.

Men det er vel kanskje heller lurere å be om svangerskapspenger, noen som har noen erfaringe med det?

Kanskje sykemelding først frem til kvalmen har gitt seg (forhåpentligvis gir den seg), også gå få svangerskapspenger pga. uheldig arbeidsmiljø.

Lykke til iallefall og håper at ikke du er alt for plaget igjennom hele svangerskapet:)

Om du jobber i et miljø som er skadelig for deg og/eller barnet og arbeidsgiver ikke har mulighet for tilrettelegging, har du krav på svangerskapspenger.

Har gått på det selv ifra uke 4 t.o.m permisjon som starter om 15dager...

Det regnes ut på lik linje med sykepenger, med fordelen at du ikke tar av sykemeldingskvoten din. :)

Snakk evt med ditt lokale NAV.

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg er sykemeldt fra uke 16 og to uker frem pga bekkenløsning, men håper på å være tilbake i jobb etter dette. Arb.plassen kan tilrettelegges ganske greit, så jobber fullt så lenge jeg klarer. Så blir det redusert stilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...