Gå til innhold

2. gangs gravid - når kjente dere liv første gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner noen rare bevegelser. Ikke spark. Mer som en fisk som spreller. Jeg er 12 uker, men 3 gangs gravid da. Det kommer nok noen rare bobler snart, om de ikke har vært der uten at du har tenkt over at det er det det er. ;)

Jeg har kjent litt helt fra uke 12, men morkaka mi ligger bak nå. I forrige svangerskap lå den foran og da tok det "laaaang" tid (føltes det som) før jeg kjente noe.

Plasseringen av morkaka avgjør mye her tror jeg.

Lykke til!

Annonse

1.gang kjente jeg ikke liv før veldig seint (uke 19 eller rundt der) og hadde morkake på fremrevegg.

2.gang kjente jeg liv i uke 13, og hadde morkake på bakrevegg.

3.gang (nå) har jeg kjent liv siden ca uke 15 og morkake på fremrevegg.

1. gang kjente eg liv uke 16 - var ingen tvil - eit realt spark som gav ein liten kul nede til høgre overfor symfysen.....artig...tok litt tid før eg kjente neste gong, men deretter jevnlig og etterkvart vart det nestan i meste laget....var ein real kick-bokser....

2. gang kjente eg det eg er nokså sikker på var liv ca uke 14 - no i veke 16 er det ingen tvil, men ingen slik kul som sist....kjenner stort sett litt kvar dag no...reknar med morkaka ligg bak eller noko slikt sidan det er såpass tydelig.

Annonse

Er 17 + uker og kjente første gang noe i uke 15. Men det er først siste uken at det er hver dag og flere ganger i løpet av dagen. Dette er nr 2 og jeg klarer ikke å huske hvor tidlig jeg kjente liv sist. Hyggelig er det ihvertfall!

Første gang kjente jeg ikke noe før helt mot slutten pga av foranliggende morkake som fungerte som en "støtdemper". Nå er jeg 17 uker gravid og har kjenner at poden snur seg mye, liksom glir forbi innsiden av magen min. Gleder meg til ultralyd 14. mars og få se at alt er bra med henne/ham;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...