Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Sover de lengre perioder på natta? Her ammes det i søvn, og knerten sover ikke lange perioder før han vil ha mat. Maks tre timer. Lurer på om det er pga av at han sovner ved puppen, eller om han "bare er" sånn? Tenker da på søvnassosiasjoner, at han sovner ved puppen og våkner til ingen pupp. At han da, selv om han nødvendigvis ikke er sulten, vil ha pupp allikevel. Føler alle de rundt meg med babyer på samme alder har lengre søvnperioder på alt fra 5 opp til 7 timer. Men er det det som er "unormalt" og vi som har det "normalt"? Han er 7 uker.
Hannah- Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Begge deler er nok normalt. Kanskje litt mer vanlig at de våkner såpass ofte i den alderen enn at de ikke gjør det tror jeg. Jeg kan telle på en hånd de gangene gutten min har sovet mer enn 3 timer i strekk inntil ganske nylig. Han er 6,5 mnd.
Underveis --> Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Jeg vil også si det er helt normalt. Her begynte storebror å "legge seg for kvelden" kl 19 da han var litt over 2 mnd. Da sov han i 5 timer. Etter det var det amming ca hver annen time. Lillebror er bare 2 uker så her er det jevnt pupp hver annen til tredje time døgnet igjennom. Sover nok noe bedre/lengre på natten, men forventer at det er slik en god stund til.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Hvis han bare er 7 uker høres det helt normalt ut at han våkner hver 3. time om natta. Da våkner han for mat. De du hører om som har små babyer som sover godt om natta, ammer de også da eller gir de mme. Her er det forskjell nemlig. Mme metter mer enn mm, så mme-babyer kan ofte sove lengre strekk på natta. Men ingen regel uten unntak, noen har bedre sovehjerte enn andre, uavhengig av hva de får å spise.
Knotten & lille persille Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Har ammet alle mine små i søvn til de har blitt 6-7 mnd. De har sovet lange strekk på natten fra de ble ca 4 mnd. Før det var det amming hver 3. time døgnet igjennom, noe oftere på dagtid. Eldste ble flaskebaby da han var 4 mnd og han er den som har sovet dårligst gjennom babytiden. Når de er 7 uker er det masse nærhet og kos som gjelder. Søvnassosiasjoner har mine først fått senere, etter ca 6 mnd. Da er det på tide med nye innsovningsmetoder. Synes det er kos med ammingen på kvelden jeg, legger henne over i egen seng når hun har sovnet tungt og da sover hun 7-10 timer i strekk. (5,5 mnd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå