Gå til innhold

Erfaringer fra Riksen?

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Vi venter nr to i august, og skal føde på Rikshospitalet. Forrige gang fødte jeg på Ullevål.

Er det noen som vil si litt om hvordan tiden kan bli der? Har de badekar? Lystgass? Snille jordmødre?:)

Endret av Wannabemamma - gravid:)
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913011-erfaringer-fra-riksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha min første, med plass på riksen nå i mars/April. Aner ikke hvordan barsel er, men har vært til oppfølging på poliklinikk hver 3.uke pluss et par "generalprøver" til føden med premature rier... Og må si at hitill har alle vært supre. Faglig dyktighet er jo en kjensgjerning at riksen har, men JM jeg har møtt på virker alle omsorgsfulle og trygge i sin jobb :)

Alle untatt et rom har badekar for åpningsfasen, et rom har et større "fødebadekar".

Oslo universitetsykehus (Riksen, Ahus, Ullevål) har i 2011 gått bort ifra lystgass (HMS-Det var påvist bl.a fare for spontanabort hos ansatte i 1trimester pga dårlig avsug og utluftning av lystgass.. :/ ) desverre...Men de har det meste annet.

Jeg fødte på Rikshospitalet, og det var helt fantastisk! Fikk en super jordmor som var dyktig, omsorgsfull og skjønte akkurat hva som var best for meg der og da. Man klarer jo ikke alltid å si så mye, men jordmoren leste meg veldig godt. Jeg begynte i badekar, det kan du gjøre på alle fødestuene der. Så hadde ikke jeg behov for mer smertelindring, for det gikk så fort. Men de har jo alt (unntatt lystgass - ref forrige innlegg). Barsel var jeg også fornøyd med. Lå på tomanns-rom og fikk den hjelpen jeg trengte. På Riksen jobber det flinke folk som trives i jobben sin, og det hadde vært mitt førstevalg i Oslo! :) I tillegg er bygget ganske nytt og fint, og det bidrar jo også til en positiv opplevelse. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...