Gå til innhold

Totalt ulike svangerskap, ulike kjønn?

Vinterbarn og høstbarn?

Anbefalte innlegg

Ja, denne gangen er jeg masse kvalm, lyst på søtt og sjokolade, totalt mistet matlysten og har fått masse kviser for å nevne noe som er totalt forskjellig fra sist. Har en gutt fra før og er veldig spent på hva som er i magen denne gangen! Noen som har erfaringer her?

Fortsetter under...

Egentlig har jeg erfaring med at det er motsatt av det du luer på. Altså de jeg kjenner som har samme kjønn på barna har hatt helt ulike svangerskap og de som hadde nesten like svangerskap har fått forskjellig kjønn.

Så tror det der er helt tilfeldig og ikke noe å si for kjønnet på barnet.

Jeg har tre gutter, venter nå jente, og ingen av svangerskapene var helt like. Med nr 1 og 2 var jeg ikke en dag kvalm, det var jeg med nr tre. Var derfor bombesikker på gutt denne gangen og, men det er jente! Den store forskjellen er nok kvisene, har hatt ekstremt uren hud, noe som var motsatt med guttene. Pluss at jeg bærer magen så lavt, har hatt mer lyst på søtt denne gangen. Og veeeeeldig hormonell i humøret. Lykke til med magen.

Jeg har vært betydelig kvalmere med de to jentene, enn med gutten. Med han var jeg bare kvalm ca 14 dager - med jentene fra 7-12 ca. Ellers helt likt. Anbefaler alle som "lurer" å ta en ultralyd, så får man jo stort sett vite. Fra uke 12 + er det over 80% riktig treff på kjønn (forutsatt at du er hos en som er dyktig, utstyret er bra og fosteret "samarbeider"). Det er noe oftere at de bommer på jenter enn gutter- men alt i alt er det relativt sikkert.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...