Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 Vet at klyster er fyfy under graviditet, og at mange av de som har brukt det for å sette igang fødsel angrer... Men jeg har så forferdelig mageknip, forstoppelse o.l. Vet vet er normalt å prøve å spise grovt brød, rosiner osv, men jeg spyr opp alt sammen før det kommer noen vei... Nå er jeg desperat. Orker ikke både være kvalm og ha magesmerter pga forstoppelse (eller er det luftsmerter?)! Er uke 34 nå, og lurer på om det er "greit" å bruke klyx, siden jeg er så tidlig? det burde jo ikke sette igang noen fødsel alt nå? Jeg fikk forresten klyx rett før fødsel på sykehuset med min første baby og det gjorde ingen forskjell. Vet ikke engang om klyx vil hjelpe, men har brukt det før med hell
☆☆☆ Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 Ville kun gjort det i samråd med jordmor/lege. Hadde vært dumt å sette i gang noe uforutsett. Ring legevakt/fødeavdeling for råd.
BettyBoob Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Hei! Du har min største medfølelse. Jeg er mye plaget med magen til vanlig og ekstra mye i svangerskapene. Jeg er også sykepleier. Mitt beste tips når du ikke får i deg nok fiber i kosten og er forstoppet gravid er enkelt og helt UFARLIG for fosteret/gravide: Kjøp deg Laktulose på apoteket. Ta 20-30 ml pr dag (kan blandes i alt av f.eks yoghurt, drikke o.l. anbefaler deg ikke å drikke det bart. Fryktelig konsistens og smaker veldig søtt). Dette løser opp magen, men er ikke et avføringsmiddel. Dette har jeg brukt i begge mine svangerskap og et par uker etter fødselen for å lette dobesøkene og magesmertene som følger med forstoppelse og sting i underlivet Det er greit å holde seg unna kylsterene (som klyx) så lenge man klarer det. Mye mindre ubehagelig er det også når man får middelet inn gjennom munnen og nedover i systemet. ønsker deg lykke til, og håper du får det bedre snart
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 På felleskatalogen står det at du trygt kan bruke Klyx under svangerskapet. Her er en link http://www.felleskatalogen.no/medisin/klyx-ferring-legemidler-as-560670 Jeg vil anbefale aprikos på det sterkeste! Jeg sliter mye med treg mage, å det har jeg gjort lenge før jeg ble gravid pga en kronisk sykdom. å hos meg er aprikos det eneste som hjelper.. Ingenting annet har fungert hos meg. Jeg spyr opp Lactulose så det kan jeg ikke ta.. Så jeg vil som sagt råde deg til å spise noen aprikoser
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #5 Skrevet 25. februar 2012 kjekt med disse tipsene om hva jeg kan spise og medisiner osv. men det kommer som sagt bare opp. er ikke frisk, og mistenker spysyken. Siden det står at det kan brukes tar jeg sjansen. Tror apotekene åpner 17 i morra...
millama Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 Jeg har slitt selv nå mot slutten avsvangerskapet og har god hjelp av akupunktur. Finnes noen punkter som er gode mot forstoppelse, og det hjelper virkelig etter en behandling. Holder k det ok i 4-5 dager med daglig toalettbesøk. Verdt et forsøk :-)
tonesnupp Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 hei. det hørtes ikke noe godt ut i det hele tatt. har ikke noe erfaring med klyster, men jeg tar probiotika når jeg blir hard i magen over tid. det pleier å løsne opp i løpet av natten da. å både lege og jordmor sier at det desuten også er sunt for babyens imun så sent ut i svangerskapet. da de magesyre bakteriene i den gir godt imun i tarmen. så kan anbefale probiotika og biola. lykke til
Mummy to 3 little boys Skrevet 26. februar 2012 #8 Skrevet 26. februar 2012 Spis Linfrø , er helt naturell og hjelper mye!!
Loppa Skrevet 26. februar 2012 #9 Skrevet 26. februar 2012 Du kan bruke microlax! Det tar fra 5 - 20 min. før det virker:) Jeg er sykepleier også. Lactulose er et godt råd fra kollega over her:) Den er god å bruke dersom du tar det regelmessig, problemet ditt er også at du kaster opp alt du tar oralt (gjennom munnen)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå