Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er mini straks 6 måneder og har begynnt med 2 grøtmåltider og han vil apselutt ikke ha pupp :( i dag bestemte jeg meg for å amme før grøt men han vil ikke ha, enten så hyler han og vrir seg unna eller tar 2 sutt og bare kiker på meg..vet at det er melk der og ammer 2-3 ganger om natta..

skal jeg bare gi opp å bare gi vanlig mat da? er litt trist allerede liksom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var også sånn, begynte vel rundt 7 mnd ca. En periode fikk jeg nesten ikke ammet henne på dagtid, kun før legging :( Ble desto mer amming på natta, så tydelig at hun trengte det, men bare ikke hadde "tid" eller konsentrasjon til det på dagen..

Jeg ga ikke opp da hun hadde nekte-perioden sin, noen ganger fikk jeg henne til å drikke etter en del baksing og mas - hvis det var helt umulig pumpet jeg meg for å opprettholde produksjonen. Noen ganger fikk jeg henne til å drikke mm av kopp. Litt mye styr, men syntes som deg at det var trist om jeg skulle miste melka!

Nå (en drøy mnd senere) går det mye bedre med amming igjen! :) :) Litt protester innmellom, men som oftest vil hun gjerne ha. Ammer henne ca 3 ggr om dagen.

Så mitt tips er å ikke miste motet helt ennå - gi det noen uker og se om det blir bedre! Lykke til! ;)

Skrevet

Opplever samme her. Vi blir nødt til å gå på soverommet og legge oss ned for å amme. I alle andre settinger er hun klin ukonsentrert. Pumper hvis hun drøyer for lenge. Om natta tar hun villig.

Skrevet

jeg gikk å la meg i senga med han og ammet, gjett hvem som spiste!

Har vært en kamp de siste dagene og så er han sur og grinete hele dagen siden han egentlig er kjempe sulten!

Er virkelig ikke lett det her :P hehe

Skrevet

Det kan også være et triks å gi de pupp med en gang de våkner etter lur. Da er de ofte ennå litt småsøvnige og glemmer litt omgivelsene rundt seg. Snuppa her har også begynt å bli litt mindre interessert. Og da hjelper det av og til. Bortsett fra om morgenen, akkurat som om det må gå litt tid etter hun har stått opp før hun blir ordentlig sulten.

Storebror var omtrent umulig i den alderen. Fikk kun til amming på morgen og kveld. Men han var aldri veldig interessert i pupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...