Gå til innhold

Anbefalte innlegg

lurte på om jeg kan velge å ikke ha ferskforsøk og heller vente litt før jeg prøver fryseforsøk?jeg begynne med ivf,spray på mandag.Har hatt ivf før og en mislykket ferskforsøk fra forrige gang..ble gravid ved en fryseforsøk og har veldig lyst at jeg få fryse forsøk denne gangen også slik at kroppen min kan hvile etter alle de medisinene.ønsker alle lykke til

Fortsetter under...

Annonse

tusen takk for svarene jeg fikk fra dere..skal ringe klinikken og hører,,de kommer sikkert til å tro jeg er litt gal og merkelig som vil helst har fryseforsøk..jeg husker forrige gang etter alle de medisinene og sprøyte så var kroppen min helt ødelagt..ikke rart jeg ikke ble gravid med ferskforsøk.har lest en del på data og fikk vite at livmor blir kaldt etter sprøyte og blir vanskelig for embryo å feste seg..er det noen som har blitt gravid ved ferskforsøk etter ivf behandling?

adine, alle reagerer jo ikke på den sprayen, men mange. Jeg får alerede uten noen medisin hodeverk ved el og ved mens, så var jeg forebereid til dette....

fikk du få egg ved korte regimer? de sier at kvaliteten kan vaere bedre ved lange.

adine, alle reagerer jo ikke på den sprayen, men mange. Jeg får alerede uten noen medisin hodeverk ved el og ved mens, så var jeg forebereid til dette....

fikk du få egg ved korte regimer? de sier at kvaliteten kan vaere bedre ved lange.

jeg er nok ogsaa i kategorien "faar lett hodepine"... sliter med migrene og kronisk hodepine, saa kan ikke skjønne at sprayen skal gjøre det noe bedre.... MEN jeg vil prøve alt for aa faa meg en liten vakker skapning inne i magen ;)

Første forsøk fikk vi ut 6 egg, 4 ble befrukta, 1 satt inn, 2 paa frys (negativt forsøk, og fryseegga overlevde ikke)

2.forsøk fikk jeg ut 14 egg, 6 befrukta. 1 i livmor, 2 paa frys (ble gravid paa fryseforsøket, men mista ;( ) topp kvalitet alle disse 3 egga....

saa denne siste gangen masa jeg meg til aa sjekke livmora ( som er fiiin ;) og til aa prøve nye medisiner! (selv om jeg har skjønt at sprayen ikke er god....

naar skal du igang igjen dincene...

Jeg hadde avbrutt frys nettopp, før 13 dager sida. Hadde en follikel. Hun sa at jeg må stå over en til syklus på grunn av flere ul skjekk. Det høres jo gale ut.... men kan jo vaere bra å få skjekke ut ting og kanskje for sjelen også...Man blir jo helt opphengt i denne saken!

Vi har 3 egg igjen på frys. Jeg antar at det kan bli et forsøk ut av det.

Etter det har vi det siste 3 ferskforsøket ved st.olavs.

Hos meg sier dei også altid at kvaliteten på egga er førsteklasses. Ved siste innsett sa dama at det var vanskelig å velge det beste egget blant dei 7, siden alle var like fine! Men dei vil ikke feste seg. Har endometriose. Det kan jo ha noe å si sikkert.

Veit ikke hva vi skal videre.... kanskje adopsjon... har begynt å løfte tankene...

Sorry, trådstarteren for kapring ;)

jeg er nok ogsaa i kategorien "faar lett hodepine"... sliter med migrene og kronisk hodepine, saa kan ikke skjønne at sprayen skal gjøre det noe bedre.... MEN jeg vil prøve alt for aa faa meg en liten vakker skapning inne i magen ;)

Første forsøk fikk vi ut 6 egg, 4 ble befrukta, 1 satt inn, 2 paa frys (negativt forsøk, og fryseegga overlevde ikke)

2.forsøk fikk jeg ut 14 egg, 6 befrukta. 1 i livmor, 2 paa frys (ble gravid paa fryseforsøket, men mista ;( ) topp kvalitet alle disse 3 egga....

saa denne siste gangen masa jeg meg til aa sjekke livmora ( som er fiiin ;) og til aa prøve nye medisiner! (selv om jeg har skjønt at sprayen ikke er god....

Nå ser jeg at vi har hatt like mange forsøk (2 fersk, 2 frys)som du. Jeg har også hatt en sa og en kjemisk.

Annonse

aah! kjedelig med endo!!

Jeg irriterer meg litt over at de sier det er saa god kvalitet.. hvorfor tar de ikke aa fryser ned flere da... men saa leste jeg paa nettet at riksen har en spesiell maskin som kan skille ut de beste egga...

Men veldig irriterende ja! men mulig det blir bedre denne gangen med suprecur, og puregon. er jo mitt eget ønske ;) og jeg har trua naa ;)

siden det er siste off. forsøk gaar vi for 2 egg inn ;)

har kjøpt babyklister og... selv om jeg ikke har saa god tro paa det.. hehe... men ingenting skal vaere uprøvd ;)

har hatt tankene paa adopsjon lenge jeg, men mannen vil prøve privat ogsaa før vi gir oss.... nei hva er det jeg sier... Jeg skal bli gravid i mars 2012 ;) saa skal jeg faa en perfekt baby til jul 2012 ;) DET BLIR BRA ;) hehe...

Nå ser jeg at vi har hatt like mange forsøk (2 fersk, 2 frys)som du. Jeg har også hatt en sa og en kjemisk.

ja der kan man se ;) like mye erfaring vi da ;) hehe... mangler en eggleder, og den andre mest sannsynlig tett av arrvev :( møkkadiagnose!

tusen takk for svarene jeg fikk fra dere..skal ringe klinikken og hører,,de kommer sikkert til å tro jeg er litt gal og merkelig som vil helst har fryseforsøk..jeg husker forrige gang etter alle de medisinene og sprøyte så var kroppen min helt ødelagt..ikke rart jeg ikke ble gravid med ferskforsøk.har lest en del på data og fikk vite at livmor blir kaldt etter sprøyte og blir vanskelig for embryo å feste seg..er det noen som har blitt gravid ved ferskforsøk etter ivf behandling?

Jeg syntes også det var befriende med fryseforsøk og ble da gravid. Tenkte litt i samme baner som deg, men ville selvfølgelig ikke kaste bort noen muligheter. Søskenforsøket satt med en gang og det var ikke like slitsomt med ferskforsøk som de første rundene. Du trenger ikke å føle deg like "ødelagt" etter hormonene denne gangen :) Du kan være like heldig som meg :)

det er helt greit at dere skriver her på tråden.mye av det jeg leser er helt nytt for meg og vi kan dele våre erfaring med hverandre.jeg er veldig takknemlig at vi har hverandre på samme båt..det er mye gleder og mye skuffelse så det er veldig fint å ha noen som forstår.Har dere prøvde Albyl tabletter? det gjorde en stor forskjel for meg og jeg ble gravid..egget fester seg for første gang etter å ha brukt Albyl selvom det er ikke tillat i norge

St.Olavs er ikke så veldig ivrige å gi noen tabletter som man ikke trenger... og hvis man trenger dem, så må man ta blodprøver som beviser at man virkelig trenger dem.

Jeg kavet meg til prednisolon. Om det hjalp - nei ;)

Du, må fortelle hva du bestemte dei for etter at du har snakka med klinikken!!! Spennendes å følge!

tenker kanskje fastlegen kan hjelpe med albyl-e ... tror jeg skal spørre ;) hun kjenner meg saa godt, og da er det kanskje vanskeligere aa si nei :)

skal vel vaere godt om man har mista... aa ta blodfortynnende... saa da er det kanskje haap ;)

Jeg hadde samtale med legen min fra st.olavs angåendes dette - blodfortynnende. Hun sa klar nei til dette for meg uten at man har undersøkt om det trenges. Det var visst mere negativt med det hvis man ikke trenger det.

Jeg har lest at det finnes mulighet å se på ul når man setter inn egget, hvordan blodgjennomstrømminga i livmoren er, og sette egget inn der det er bra gjennomstrømming. Men jeg veit ikke hva slags apparat man trenger til det og om det finnes på st.olavs. Kan jo ikke spørre dem om alt mulig heller, føler jeg ;)

ser den dincene.. liker ikke aa mase jeg heller... de har alltid saa daarlig tid paa riksen,

hva slags prøver maa man ta for aa se om man trenger albyl- da... ble litt over middels interressert i det her naa... hehe

Jeg har ikke tatt dem.... hun legen mente ikke at jeg trenger det. Og jeg husker heller ikke hva dei heter :P Alt det der var nytt for meg - inn den ene øra og ut den andre :DDD

Jeg forsto at man kan få lettere blødninger når man går på albyl. Da må jo være sjansen for en sa større, men det er bare mine tanker... jeg har slått meg til ro nå uten noen medikamenter. Skal bruke det dei anbefaller og gjøre som dei sier. ;)

men du brukte prednisolon sist... skal du bruke det igjen, eller blir det uten...

tror jeg bare skla kjøre paa med det jeg har planlagt naa jeg ;) blir masse aa tenke og huske paa... og kroppen har det vel tross alt best uten masse greier ;)

men blir jo frista til aa prøve alt som er mulig aa prøve ;)

Jeg skal ikke bruke prednisolon mere. Synes ikke det er vits i. Jeg fikk den bare for å få ro i meg selv ;) Legen mente ikke at det trengtes. Det er ikke bevist at prednisolon hjelper, men heller ikke bevist det motsatte.

Man kan ikke gå lenge på prednisolon og så er det nedtrapping på en hele månad!!!! Da kunne jeg ikke sette i gang med fryseforsøk etter ferskforsøk i januar. Måtte bli ferdig med nedtrappinga. Så det var jo grusomt med dei tablettene hver dag i 2 mån.

jeg leste om Albyl på MEDHELP forum,det er en internasjonal webside akkurat som her hvor folk kan spørre om forkjellige ting.De fikk sjokk da jeg sa at det er ikke tillat i norge,og de fortalte meg at i deres klinikken de er anbefalt å bruke det..jeg fikk det av fastlege etter 2 mislykket forsøk,og jeg ble gravid i den tredje forsøket hvor jeg brukte Albyl..jeg har stor tror på det.hvis det er mye blodstrømning i livmora da er det lettere for egget å feste seg.(baby aspirin i engelsk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...