Gå til innhold

Flere med luringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er min luring;)

Her om dagen hadde storebror sin årlige time til tannpleier og klokken tikket raskt. Jeg hadde ikke ordnet meg, og ønsket å hoppe i dusjen.

Minstemann(13 mnd) fartet turbo rundt i stua da storebror absolutt ville diskutere litt om det han skulle igjennom, da han er litt redd for akkurat dette.

Jeg "glemte" minstemann et par minutter. Jeg hørte han sprang på kjøkkenet men tenkte flyktig at gaffateipen på hvert skap burde holde, og da særlig søppelskapet..

Hørte også etterhvert romstering i det fjerne, men jeg måtte ha fokus på storebror i bare 30 sekunder til! Psykisk støtte er jo viktig:)

Da jeg plutselig kom til meg selv løp jeg smånervøst på kjøkkenet for å se hva minstemann egentlig holdt på med.

Pent plassert i den ferdigvaskede oppvaskmaskinen satt han med vidåpne - litt skrekkslagne øyne, med en boks Makrell i tomat tredd på hånda.

En halv fisk stakk ut av munnen. Ansiktet, nattdrakten, koppene pluss selve oppvaskmaskinen var ferdig påsmurt:P

Det ble selvsagt ikke noe dusj på meg;)

Ingen med lekre dobørste-historier? Min er en racer der også, men har bare gått bananas en gang til nå. Rundvask? - å jada;)

Flere med aktive små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant minstemann hengene over doen og rørte rundt med hånda. Hun hadde tatt masse dopapir oppi og syntes det var en god ide. Hendigvis var det ikke noe annet enn dovann og papir oppi der, men fortsatt;)

Skrevet

Hehe festlige historier. Her har gutten vært aleine på badet i 3 min, mens jeg fant fram tøy. jeg kom inn å ser at han vasker badegulvet med shampo :)

for noen dager siden hørte jeg plutselig at vaskemaskinen styra og gikk på vaskerommet, stussa litt ettersom jeg ikke huska at jeg hadde satt på ny klesvask. Løper inn og ser en fornøyd gutt som ler og klapper i hendene av bare begeistring. Jeg hører noen rare dunk og styra litt for å klare å skru den av igjen. åpner vaskemaskinen og ser at han har putta inn en haug av sko, smokker og duplo. Lurer litt på hvordan jeg skulle hengt det til tørk :P

han er også veldig glad i skittentøy. Er flere ganger han kommer med pappaens boxere tredd over hodet som en slags kappe/finnlandshette.

Skrevet

Hehe, de er så søte!! Jenta mi (14 mnd) putter også alt mulig i vaskemaskinen, spesielt sko! Må alltid følge med på hva som er der før jeg putter inn noe nytt!

Også skal hun hjelpe til på vaskerommet, putter en og en ting inn i tørketrommelen, og lukker døra mellom hver gang. Kan bare prøve meg på å avbryte eller hjelpe, da blir hun FORBANNET! Så det tar for 3o min å flytte tøyet;)

Her om dagen når jeg skulle rydde ut av oppvaskmaskinen, fant jeg flere duploklosse, en bok og bamsen ferdig vasket sammen med oppvasken... Måtte le, fatter ikke hvordan hun har fått det inn dit, for den er jo alltid lukket... (trodde jeg)

Skrevet

Den skogale jenta mi sitter ofte i gangen og leker seg med våre sko. Tørr aldri å ha på meg sko uten å ha sjekket dem, finner som oftest ett eller annet i minst den ene. Enten det nå er duploklosse, puslespillbrikke, teskje (som hun har vært og hentet på sin 2. favorittplass, kjøkkenet! Har barnevennlige skuffer så langt hun når, sånn at det skal være greit at hun leker der uten konstant oppsyn) tesil, snørrpapir eller annet snæks som ligger der. Eller hva med en fjernkontroll? Leting etter slike har blitt hakket mer vanskelig etter at lillemor kom til verden Rare ungen min <3

Skrevet

Mini er øyeblikk 13 måneder og har nok en del slike ting, men ikke alltid lett å huske i etterkant. Men, jeg har ved ganske mange anledninger nå satt på middag og forventet at ting skal koke etter en viss tid, for så å finne at alt fremdeles er kaldt. Da har mini vært og stillet på temperaturen på komfyren. Dette er visstnok veldig spennende og han skruer alltid ned temperaturen av en eller annen grunn. Forsåvidt greit enn så lenge. Men litt irriterende når middagen som skulle ta 30 min plutselig tar 1 time.

Han er også blitt veldig "flink" til å kaste ting ned trappen. Dette er jo ikke alltid like festlig når de tingene han velger å kaste ned er urinprøveglass (har et par ubrukte liggende fra da jeg var gravid), tomme dopapir ruller og skitne sokker. Veldig kjekt for gjester å finne i gangen når de kommer på besøk. ;-)

Her om dagen hørte jeg at han lekte med skuffen med grytelokkene. Det er helt ok for meg, så jeg tenkte ikke noe mer over det. Men da det ble stille tenkte jeg at jeg måtte sjekke nærmere. Da hadde han tømt hele skuffen og klatret oppi for å komme til skuffen over. Den inneholder ting han ikke skal ha tak, så de var ikke helt slik mammaen hadde tenkt seg. :-)

De er så utrolig søte når de begynner å bli selvstendige og utforsker verden på "egen hånd". :-)

Skrevet

Vesla vår har en greie for litermålet og de gule stabbur-leverposteiboksene. Hun putter de oppi, prøver å drikke de, og tar de ut igjen. Sånn kan hun holde på leeeeenge. Hun liker også å ta alle tingene ut av de nederste skuffene på kjøkkenet, for så å legge alt tilbake oppi igjen. Dobørsten og vaskemaskina er en hit her i gården og. Men det beste var da jeg fant henne inni et skap med en boks sjokade. Det var sjokolade overalt! :)

Skrevet

Jenta mi på 18 mnd gjør mye morsomt :)

En episode forrige uke var ganske prima... Hun hadde fått tak i en boks med cherrytomater. Hun satt så fornøyd på gulvet og jeg tenkte at hun sikkert spiste litt på de. Men det hun gjorde var å bite hull i tomaten og sutte ut det som var inni, og så spyttet hun ut resten av tomaten. Jeg oppdaga det ikke før jeg så flere delvis sammenskrumpede tomme cherrytomater i boksen med de andre.

;)

Skrevet

Lillepia ble passer av sin tante da hun var ca 17 mnd. Da lurte hun seg inn på kjøkkenet og fant hvregryn posen. Den sto hun å storkoste seg med. Jeg fikk tilsendt et bilde av en liten fornøyd pike med hånda i havreposen og havregryn rundt om kring.

Skuffene våre på kjøkkenet er trygge å rote i. for småpiker. Men stort sett så er un aldri alene på kjøkkenet.

Nå er hun to år og er en skikkelig klatremus. Vi måtte fjerne høystolen hennes og gi henne en tripptrapp som er tryggere å klatre på. Plutselig kan hun plukke ut talerkner fra overskapet eller rote i kjøleskapet. Heldigvis trives hun i vårt selskap og går skjelden alene inn på kjøkkenet.

Skrevet

Det er nå jeg er glad vi har grind foran kjøkken inngang og ut i gangen, så eneste plass han er er i stua med mindre vi tar han med inn på de andre romma. Men klart er jo mye sjarm over de rampestrekene dere nevner da.

Skrevet

Lukker kjøkkendøra og hun kommer ikke ut på vaskerommet, for den veien er det grind. Men jeg kan levende forestille meg alt hun hadde funnet på hvis hun kom seg de to nevnte steder..

Hun har sin egen fjernkontroll, så hun slipper å stikke av med vår;-)

Ellers har jeg lett veldig etter vannkoppen hennes innimellom.. og finner den igjen oppi gåbilen. Fint gjemmested. Klosser i alle former og fasonger dyttes inn i alt som det går an å dytte de inn i.

Skrevet

på 1 års kontrollen trykka lillegutt på avknappen på pc`n til legen.. han ELSKER å trykke på ting.. legen brukte evigheter på å få fart på pc`n igjen da.. hehe..

Han er også veldig glad i doskåla, så hvis vi ikke lukker døra finner vi han hengende over doskåla og røre nedi do... festlig.. !

Skrevet

Hos oss er det morsomste om dagen å tømme ut ting. Feks legoklosser, lekekassa, bøker ut av bokhylla, kjøkkenskuffene, tallerknen, melkeglasset osv osv... Egentlig mer frustrerende enn morsomt... men det hender heldigvis en sjelden gang at det er morsomt å rydde ting oppi kassene igjen også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...