Gå til innhold

Hvilken vogn.....:-S

Anbefalte innlegg

Har lest og lest og lest og lest om vogner....nå er jeg så firvirret atte fyttefa%* :-) Og da henvender jeg meg til dere her inne....:-)

Har tilbud om å kjøpe en Emmaljunga Edge Duo 2010 modell eller få (gratis) en Simo Kombi 2007 modell..... Emmaljungaen er prikkfri og fin, mens Simoen ser mere brukt ut.

Har hørt at det ikke er lurt å kjøpe fòr gammel brukt-vogn, og da lurer jeg på om Simoen blir for gammel. Planen er å få bror/søster, til den lille som kommer i mai, om få år....og da er jo Simoen blitt noen år eldre også.........

Jeg blir gal av vogner om dagen.......:-D Skal å prøve-trille vogner i morgen.

Er det noen her som har meninger om temaet og hvilken vogn som er best?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143912701-hvilken-vogn-s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke hatt noen av de, men det er jo smak og behag. Dette er jo to store tunge vogner, og det kunne jeg aldri hatt. Jeg må ha noe lett med svingbare hjul som er lett å komme seg frem med. Jeg bruker vogn såpass mye at det er viktig for meg at vognen er akkurat slik jeg vil ha den. Hadde reist på en utstyrs butikk og prøvd litt vogner, og så valgt den du liker best å trille og som oppfyller dine kriterier til vogn.Det er egentlig ikke så vanskelig skjønner du, du må bare avklare på forhånd hva du ønsker deg av egenskaper, ta så med denne listen i en butikk og få hjelp av de som har greie på det.

Kunne til nød tatt imot simoen og hatt den som sovevogn i bhg.

Endret av EnBlå&ToRosa

Jeg skal ha emmaljunga city cross. Det er den de selger desidert mest av her i distriktet i alle fall (haugalandet). Har en venninne som har den som skryter den langt oppi skyene. Der i mot er jeg førstegangs, så håper jeg har valgt riktig vogn.

Det har vært viktig for meg at vogna ikke er for tung og ikke tar for stor plass.

Så det er som flere sier her at det kommer helt an på hva du "krever" av en vogn.

Annonse

julibarn, men den blir jo flat, ikke sant? Jeg har sett bare på youtube video hvordan den ser ut når den er lagt sammen... har ikke prøvd å legge den sammens i butikken enda. Jeg har jo bagasje på bilen men ikke så stort ;) Har plass til en vogn, sånn ståendes oppover (men da må den vaere flat) hvis du forstår hva jeg mener. Jeg får ikke trille en vogn inn. Og baggen kan jo legges framme de gangene jeg skal ha den med. å begynne med, hadde tenkt bilsetet på understellet.

Tenker jeg helt feil nå da????

Jeg skal jo til butikken og prøve det ut etterhvert ;)

Absolutt ikke flat når man pakker den sammen med sportsdelen i hvert fall. 60 cm høy i hvert fall. Easywalker blir mindre. Men utenom det helt super vogn altså. Stor, stabil og god. Vi har ikke hatt noe tull med vår. Test i bilen før du kjøper :)

Annonse

Jeg skjønner jo at den tar "litt" plass. Har ikke regnte med at den skal bli på størrelsen av femøring :P

Brio er stygge synes jeg.

Og du synes tfk er pen? Hehe.... Godt man har ulik smak, personlig synes jeg både tfk og brio go er stygge vogner, go er litt bedre enn tfk. Tfk blir altfor stort og ruvende for meg, pluss alle disse merkelappene som er festet overalt, usj... Men det er jo en veldig praktisk vogn, goood plass i sportsdelen og stor bag som kan brukes lenge. Kjedelig hvis alle hadde trillet samme vogn;)

Jeg har hatt opptil fire vogner på engang, en i bilen, en i gangen, en i bhg og en i inneboden.. Men jeg har litt dilla da, har hatt 28 vogner til mine snart tre barn:)

Jeg elsker min emmaljunga city cross, har ingenting å utsette på den, og bruker den opp igjen til nr 2 i august. Har kjøpt en brukt CC som vesla sover i i bhg, og jeg kan ikke få sagt nok positivt om den. Tar forholdsvis liten plass i bil (kjørte golf første 6 mnd med den, ingen plassproblemer med bag på), lett å løfte inn og ut og opp og ned, romslig bag og sittedel, god plass til dyner og poser. Lang sittedel så den kan brukes lenge, stor og god kalesje som skjermer godt for både sol, regn og vind. Med fottrekk blir sportsvogndelen like lun som bagen :)

Syns Edge ser hakket finere ut, men jeg er mye på farten med bil og vi bor i 2. Etg, så ville ha noe som var lettere. Ei venninne byttet fra Edge til CC pga vekten, og på barselgruppa jeg var på med nr 1 var det 10 mødre med 10 ulike vogner, og jeg var den eneste som ikke bytta eller hadde klager på vogna :)

Hehe, har fire vogner vi nå. Startet med Bebe Confort High Trek da jenta var spedbarn og skal bruke den til juligutten. Den er genial til baby. I tillegg har vi trilla Bebe Confort Loola som vi kan bruke med både baggen og bilsetet.

Da jenta begynte i barnehagen trengte vi god soveplass og kjøpte TFK joggster twist (som vi elsker selv om den ikke er den peneste ;))

Så byttet vi barnehage og i den nye må vogna stå utendørs dag og natt hele uka så der har vi en gammel utslitt Emmaljunga City Cross som vi fikk etter noen venner. Blir fort en del vogner ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...