Gå til innhold

Har så mye selleri. Hva kan jeg lage av mat for å få brukt det opp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Om det er sellirirot, så burde du lage sellerirotmos. Det er knallgodt til kjøttretter. Ellers er den veldig god ovnsbakt sammen med andre rotgrønnsaker.

Om det er stangselleri, så ville jeg ha lagd en god blåmuggostdip og knasket det som snacks til kvelden.

Skrevet

Spise det med dip

lage potet- og sellerisuppe

:-D

Skrevet

Har endel spinat her også så da lurer jeg på om det blir spinatsuppe med selleri og kylling. Har aldri laget det før så jeg håper det blir godt.

HI

Skrevet

det kan også hakkes opp og fryses til senere bruk...

Annonse

Skrevet

Hvis det er stangselleri så kan du lage deg masse Bloody Mary? ;-)

Skrevet

hvis det er sellerirot, så er det veldig godt i fiskesuppe:)

Skrevet

Spinatsuppe med selleri og kylling var utrolig godt :) Resten av stangsellerien får jeg fryse ned ja. Takk for tips!

HI

Skrevet

oppskriften på den da?

Skrevet

Jeg er aldri flink til å følge oppskrifter men jeg lagde den sånn ca som dette:

1 løk

3 stk stangselleri

ca 250 g spinatblader

ca 7 dl vann

1 grønnsaksbuljong

2 hønsebuljong

noen skvetter fløte

litt timian

litt salt og pepper

2 stk kyllingfilet

Hakk løk, stek myk i en kasserolle. Hakk selleri og spinatblader (vet ikke om man trenger å hakke spinaten) og ha opp i kjelen. Tilsett noe av vannet og kok til sellerien er mør og spinaten har falt sammen. Deretter helte jeg det over i foodprosessoren og kjørte noen runder, men det går nok like greit med en stavmikser. Ha det tilbake i kjelen, tilsett resten av vannet, buljong og fløten. Deretter krydder. La det småkoke.

Skjær filetene i tynne skiver og brun de i panne før du evt har de i suppa.

Det er sikkert mange måter å gjøre det på og man kan bruke mye forskjellige krydder. Neste gang skal jeg ha litt hvitløk i :)

Hi

Skrevet

Jeg er aldri flink til å følge oppskrifter men jeg lagde den sånn ca som dette:

1 løk

3 stk stangselleri

ca 250 g spinatblader

ca 7 dl vann

1 grønnsaksbuljong

2 hønsebuljong

noen skvetter fløte

litt timian

litt salt og pepper

2 stk kyllingfilet

Hakk løk, stek myk i en kasserolle. Hakk selleri og spinatblader (vet ikke om man trenger å hakke spinaten) og ha opp i kjelen. Tilsett noe av vannet og kok til sellerien er mør og spinaten har falt sammen. Deretter helte jeg det over i foodprosessoren og kjørte noen runder, men det går nok like greit med en stavmikser. Ha det tilbake i kjelen, tilsett resten av vannet, buljong og fløten. Deretter krydder. La det småkoke.

Skjær filetene i tynne skiver og brun de i panne før du evt har de i suppa.

Det er sikkert mange måter å gjøre det på og man kan bruke mye forskjellige krydder. Neste gang skal jeg ha litt hvitløk i :)

Hi

høres godt ut :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...