Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Siden det er en forholdsvis ung person som dør en unaturlig død, tenker jeg. Eller den er vel ikke det for narkomane, men den er jo ikke naturlig uansett. Noen som vet
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Ofte gjøres det for å fastslå en sikker dødsårsak.
karen83 Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Dette er vanlig,som h*n over sier for å finne rett årsak..
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 I følge loven er dødsfall forårsaket av ulykker, drukning, bilulykker, båthavari, rusmisbruk og litt til, alle dødsfall som skal rapporteres til politiet. Herfra er det vakthavene politijurist som avgjør om det blir obduksjon. De ønsker å obdusere flest mulig for å ha et noenlunde rett «dødsårsaksregister», og selvsagt for å utelukke andre årsaker enn den som kanskje virker åpenbar. Man kan også motsette seg obduksjon, men i noen tilfeller vil dette bli overstyrt.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 Takk for svar, dere som har svart. OK, så da kan vi vel vente obduksjon? Vil dette utsette begravelse? Dette er litt komplisert, pga familieforhold som er som de er. Så jeg føler ikke enda at jeg kan spørre de aller nærmeste. De må få tiden de trenger til første sjokket. Vi er også nær, men ikke de nærmeste da. Vanligvis er jo begravelse ca 1 uke etter døden, men kan dette gjøre at det blir senere? Kan det oppdages om dette er overdose satt av andre, i så tilfelle? HI
karen83 Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 I de tilfellene jeg veit om pga av dette så har ikke begravelse blitt utsatt. Men kan jo ikke si at dette gjelder alle :/
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Takk for svar, karen83. Jeg kan ingenting om akkurat dette, men begynte bare å tenke på det med unaturlig død. Og da kommer det jo opp i tankene, det med mulige forsinkelser pga undersøkelser. Det er så trist, og så vondt, dette. Så bortkastet. Et liv som liksom aldri fikk en normal, bare vansker og slit de årene det varte. Takker for at dere har tatt dere tid..... Jeg har vel fått en del svar på det jeg lurte på. Og resten kommer når det kommer. HI
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 begravelsen vil ofte bli utsatt noe. Ofte er ikke kroppen klar for utlevering før etter fjorten dager. Dette vil jo selvfølgelig avhenge av bla arbeidsbyrden på dødstidspunktet.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 veninna mi døde av selvmord, da fikk hun også obduksjon, begravelsen hennes var 2 uker etter, men det følte som en evigeht!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå