Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Syns kjøtt blir mørere og saftigere når det er kokt men funker det å koke nakkekoteletter? Har aldri gjort det før, det typiske er enten å steke de i pannen eller i ovnen men har lyst å prøve noe nytt. Dersom koking er en dårlig ide så blir jeg glad for alternative forslag til hvordan jeg kan steke dem.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 ville holdt meg til de vanlige stekemetodene kokt hørtes kvalmt ut .aldri hørt om å koke koteletter heheh
☆☆☆ Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Du kan tilverede de i ildfast form med saus og grønnsaker over. Perssonlig liker jeg å brune kjøtt i pannen og ettersteke i ovnen, da blir det saftig.
Himmel og hav Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Nakkekoteletter er ikke akkurat det møreste kjøttet på grisen, så de kan gjerne kokes. Jeg gjør det alltid. Slik lager du verdens beste nakkekoteletter: Brun dem i panna, og legg dem over i en kjele. Kok ut panna for hver gang. Brun løk og kok ut panna. Så fyller du på vann til det dekker kotelettene og lar dem småkoke til de er helt møre. Det kan fort ta 1-2 timer avhengig av tykkelse. Sleng gjerne litt gulrot, stangselleri ol oppi også, eller en buljongterning eller to. Lag saus av kokekrafta ( maizena jevner rett i kjelen funker fint!) og server med ertestuing og gode poteter.
ellen-propellen Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 svi de av i ei stekepanne og legg dem i langpanna på en smørklatt. 180 gr i ca 30 min
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 Fysj, nei, ikke koke koteletter. Kjøtt stekes, ikke kokes. Har du aldri laget mat? Stek dem i panna, eller legg dem i en god marinade i ei ildfastform og stek dem i ovnen.
Himmel og hav Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Fysj, nei, ikke koke koteletter. Kjøtt stekes, ikke kokes. Har du aldri laget mat? Ehhh? Fårikål, pinnekjøtt, fersk suppe, frikassé, osso bucco, boeuf bourguignon, lapskaus, ertesuppe med knoke.... Nei, fysj, kan da ikke koke kjøtt
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Fysj, nei, ikke koke koteletter. Kjøtt stekes, ikke kokes. Har du aldri laget mat? Stek dem i panna, eller legg dem i en god marinade i ei ildfastform og stek dem i ovnen. Hehe... kjøtt stekes, ikke kokes...? Er da mye kjøtt som kokes også. Har du aldri laget fårikål, sosekjøtt o.l? Har ikke prøvd å koke nakkekoteletter....
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 Det du bør gjøre, er å steke dem til de får stekeskorpe(brune dem varmt og fort), og så kan du koke dem i brun saus Da kan du koke dem Det tar vel ca halvimen til en time med småkoking. Dette blir som sosekjøtt, om du vet hva det er. ELLER, du kan brune dem, og så legge dem i stekefolie i ovnen på ca 200 grader i en halvtime eller så Men du må brune dem først.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 Koteletter blir best av å stekes i ovnen lenge, gjerne hele dagen, på lav temperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå