Gå til innhold

en venninne av meg sa at hun syns jeg hadde lagt på meg mye til å være så tidlig i svangerskapet!?? :o (samme som på anonym)

Anbefalte innlegg

jeg ble plutselig litt usikker på hva som er normalt da...

er i uke 15, går snart over i uke 16.

har lagt på meg 3.5 kilo, jeg trodde dette var helt normalt.

er dette egentlig for mye?

(er forresten 166 høy og startvekt var på 62 kilo)

når sant skal sies så er hun veldig tynn, rundt 50-55 kilo kanskje, hun la ikke på seg mere enn 9 kilo i første svangerskap og 8 i svangerskap nr 2.

jeg vil jo heller tro at dette er for lite og at jeg ligger innenfor normalen..

eller tar jeg helt feil eller?

Fortsetter under...

Herremin... det er jo ingenting!! Er i uke 20 og har lagt på meg 10 kg allerede!

Hun har tydeilgvis ikke peiling og/eller veldig dårlige sosiale antenner!

Ikke bry deg, vær glad i den magen du har!

Hei! Jeg er 5 kg + og er 10+2 på vei. Har god matlyst og sluttet og røyke når jeg fant ut at jeg var gravid! Men likevel så prøver jeg og tenke at vekten blir som den blir. Har også lest at barn med lav fødselsvekt er mere utsatt for komplikasjoner under og etter fødsel! Så spis med god samvittighet du,så lille babyen bli god og stor :) Mye sunn mat man kan kose seg med :)

da er vi i sama båt i allefall..

er i uke 15 og har + 3.5 kilo :)

er fornøyd med vektoppgangen foreløbi å det syns jeg du og bør være :) 3.5 kilo er ikke mye :) det er akkurat passelig :)

(det sa i allefall jordmora mi ) hehe

Det går ikke ann å si noe sånt!! Så utrolig frekt, jeg tror jeg hadde blitt litt lei meg. Det er jo helt naturlig å legge på seg. Folk legger på seg helt forskjellig. Ikke tenk på det, kos deg ,med sånn du er. Jeg er overvektig fra før og har heldigvis ikke lagt på meg noe særlig enda og vil heller ikke det, er 15+3. Etter det du beskriver så har du ikke lagt på deg mye. Sludder å pølsevev! Kos deg og føl deg vakker for det er du nok!

Annonse

Det er ikke mye i det hele tatt, heeeeelt på normalen. 8 og 9 kg for en så liten jente hørtes derimot lite ute. Ingen grunn til bekymring for deg i hvert fall!! :)

Det er like normalt å gå opp som ned :)

Selv er jeg i uke 12 nå, ikke spydd noe særlig. Men kvalm bare, og har gått ned 6 kg.. Frykter ikke noe.. Regner med babyen har det bra uansett :)

Er normalvektig om det har noe å si.

La på meg bare 6 kg i forrig svangerskap å.. Så ikke noe fasit på vektoppgang eller nedgang :)

Jeg tror ikke man skal være så opptatt av denne vekten, selv om jeg vet at det er vanskelig! Det snakkes jo om denne vekten vår overalt!

Jeg hadde noen kilo for mye da jeg ble gravid, og gikk ned 5 kilo i løpet av 1. trimester. Nå er jeg 18+3, og har så smått begynt å gå opp, heldivis egentlig. Jeg har ikke vært kvalm, men mistet helt matlysten. Mange mente at dette måtte da være deilig, men det var jo alt annet enn deilig. Jeg ble jo kjempeslapp siden jeg ikke orket å spise!

Jeg synes det er så rart at det er vekten folk er opptatt av... Ikke bekymre deg! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...