Gå til innhold

Tror jeg er overstimulert. Kan jeg likevel være gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg et på 11.rugedag, og ser ut som om jeg er 5 mnd på vei! I tillegg er magen øm. Jeg mailet sykehuset og de mente at jeg antakeligvis var overstimulert. Men betyr det at jeg ikke kan være gravid? Eller at jeg har større sjanse for å miste?? Jeg er bortreist og kommer meg ikke til lege før mandag...

Fortsetter under...

Der er større sjanse for å bli gravid når man er overstimuleret :-)

Hadde selv en masse væske i magen og var kjempe øm, eneste gang jeg har hatt det og den eneste gang jeg blev gravid.

Har snakket med legen og han sa at man oftere blev gravid der.

Lykke til

Det samme hendte med venninnen min, og hun fikk høre at oppsvulmingen i rugetiden hadde med at hun var blitt gravid å gjøre. Så det er i seg selv positivt. Men sørg for at du blir godt fulgt opp av sykehuset, hun måtte gå på blodfortynnende sprøyter i flere uker og var sykemeldt i 4 måneder. Alt er bra nå både med henne og fosteret :-)

Lykke til!

Dette er noe som jeg alltid har lurt på... For veldig mange klarer å bli gravid på de forsøkene hvor dem er overstimulert.

Er dette pga at kroppen setter fokus på å kurere overstimuleringen og gjør forholdene lettere for at egget skal feste seg?

Jeg har nemlig lest om at mange også blir gravid når de er skikkelig forkjøla o.l, og dette er visstnok pga at immunforsvaret er så konsentrert på å bli kvitt forkjølelsen, at den "glemmer" å sjekke ut den nye fremmede cellen i livmoren (ivf-egget).

For da blir det jo litt det samme som å ta prednisolon ved forsøket, og jeg tror kanskje jeg skal prøve det ved neste forsøk :)

Litt dempet immunforsvar kan tydligvis være gunstig for oss IVF'ere :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...