Gå til innhold

Lærere eller andre som har erfaring med Tempolex

Anbefalte innlegg

For å slippe masse spørsmål om hva det er, så her: http://www.tempolex.no/menu/forsiden

Skolen jeg jobber på er fersk med programmet, og da jeg jobber litt som spesialpedagog og har en 9 årig som antagelig har en lett form for dysleksi, så har jeg fått med lisens på programmet hjem for å bli kjent med det. Jeg har fått instruksjon på framgangsmåte og kjører nå på lydrette ord (de 500 mest høyfrekvente), 15 ord i rekke, 30 sek og 4 dager med minst 80-100 ord/min. Da jeg begynte med 9 åringen, ville 7 åringen også. Han trenger det ikke, men det er jo bare til hjelp, så han får også lov. Nå har vi bare holdt på en uke, men ser jo enorm framgang på den korte tiden på de ca 14 ordene vi har jobbet med så langt.

Det jeg lurer litt er om og når dere merket framgang på lesingen som helhet? Merket dere om ordene ble lagret som ordbilder, eller "glemte" barnet dem litt igjen etter en stund? Fikk dere testet eller kartlagt før og etter (f.eks med Carlsten)? Hva ble evt resultatet? Jeg vet hva 9 åringen har i generell lesehastighet nå, og er spent på hva jeg kan forvente om noen måneder. Synes det er kjempespennende dette her :)

• 13 år senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...