Solsikke78 Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Da er jeg gravid igjen....etter MA i november. Er jo kjempeglad men samtidig skremt....redd for å miste igjen. Noen som har erfaringer med et nytt sv.skap etter MA, og hvordan man blir følgt opp av lege? Fikk beskjed da jeg mistet, å ta kontakt i uke 7-8 ved et nytt sv.skap for tidlig ul, men bør jeg gjøre noe utover dette? (er ca 4 uker nå) Går også på Albyl-E pga at jeg hadde hellp (sv.skapsforgiftn) i mitt aller første sv.skap i 2009. Dette begynte jeg på etter MA. Uff...litt rotete dette her... Men alt i alt er jeg kjempeglad
lovelyme Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Hei. Jeg hadde svangerskap utenfor livmora i høst og ble operert i november. Ble gravid med en gang etter først mens. Da jeg var inne på samtale før jul fikk jeg beskjed om å ringe med en gang jeg ble gravid igjen. Ringte sykehuset med en gang og fikk ul da jeg var i uke7. Veldig godt å se at alt var som det skulle. Ellers er det vanlig oppfølging..
Fighter`n Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Gratulerer med ny spire i magen Jeg hadde selv en MA i fjor + 2 SA før det igjen. Da jeg kontaktet legen nå,sa han bare at han skulle ta ekstra godt vare på meg.Men har ikke fått flere legesjekk enn det som er normalt.Er i dag 13+0. Men jeg har derfor gått til privat GYN innimellom (selv om det koster flesk). Jeg er nemlig sååååå redd for at det skal gå gale denne gangen også.Overbeviser jo meg selv om at det er dødt annenhver dag hehehe! Men ser ut som at det ordner seg nå!!! Lykke til videre!
Solsikke78 Skrevet 24. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2012 Takk begge to...Uff ja for noen av oss er dette med graviditet en risikosport...Får håpe det går bra med oss alle denne gangen. Kommer til å kreve tett oppfølging nå, får se på mandag om jeg ringer enten legen eller direkte til sykehuset. Jordmor sa på oppfølgingsamtalen at jeg skulle kontakte henne, og så bestilte hun time til ul, men kanskje det er like greit å ringe direkte til sykehuset. God helg til dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå