Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Tomten koster 850.000,- og huset satt på grunnmur koster 2.5 mill. Hvor mye mer må vi beregne? Og hva koster det å grave, flate ut en tomt og sette opp grunnmur?
helene0: jan09+jun11 Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Ta kontakt med en graveentreprenør og hør. kommer jo veeeeldig ann på grunnforholdene, om det er mistanke om forurensning i grunnen etc
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 (endret) Kommer helt an på tomten og hvor høy grunnmuren er. For en flat tomt på f.eks morenejord og bare en liten ringmur kan du slippe unna med rundt 100 000 kr, for en skrå tomt som krever sprengning, utskiftning av masse, murt 1. etasje osv kan det komme på over 1 mill. Så er det også nå kommet krav om radonrør og radonduk,noe som fort kommer på en 100 000 kr totalt. Om du klikker på linken til bloggen min og går inn på tips til andre som bygger hus, er liste over ting du bør tenke over ang utgifter. Utover dette bør du beregne en budsjettsprekk på minst 300 000 kr.... Endret 23. februar 2012 av Alva♂♂♂♀
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Kommer helt an på tomten og hvor høy grunnmuren er. For en flat tomt på f.eks morenejord og bare en liten ringmur kan du slippe unna med rundt 100 000 kr, for en skrå tomt som krever sprengning, utskiftning av masse, murt 1. etasje osv kan det komme på over 1 mill. Så er det også nå kommet krav om radonrør og radonduk,noe som fort kommer på en 100 000 kr totalt. Om du klikker på linken til bloggen min og går inn på tips til andre som bygger hus, er liste over ting du bør tenke over ang utgifter. Utover dette bør du beregne en budsjettsprekk på minst 300 000 kr.... Takker for svar. Det er en flat tomt, så regner ikke med at det vil bli så avansert. Hvor mye regner dere totalkostnadene til? Så dere bygger hus. Og hvor mye kostet huset før maling?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Vil helst unngå legge ut kostnader her, men det er ikke akkurat billig med såpass stort hus. Men ut i fra det du beskriver så ville jeg beregnet ca 4 -4,5 mill for dere. Antagelig nærmere 4,5 enn 4. Da tenker jeg på totalt inkludert alt for deres del, også innvendige ting.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Vil helst unngå legge ut kostnader her, men det er ikke akkurat billig med såpass stort hus. Men ut i fra det du beskriver så ville jeg beregnet ca 4 -4,5 mill for dere. Antagelig nærmere 4,5 enn 4. Da tenker jeg på totalt inkludert alt for deres del, også innvendige ting. Ok, det forstår jeg! Og takk for at du svarte. Det var det vi regnet med selv også. Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Vi har kjøpt tomt til 500 000, og skal bygge et block watne hus til ca 2,8. Totalt vil det komme på ca 4,5 med noen få opgraderinger, men kan jo fort bli ennå dyrere om vi vil opgradere flere ting etterhvert. Det dere må gjøre er å avtale et møte med leverandøren av huset, så får dere fulstendig oversik over kostnadene og katalog med bilder av standardløsningene som følger med i prisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå