hennipenni Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Jeg har selv en ikke planlagt graviditet. Har klart å blitt gravid mens jeg har gått på nuvaring (p-ring). Jeg er 23 år gammel og er student, og har kun vert sammen med barnefar i 4-5 måneder. Men vi har et utrolig bra forhold, og han tok nyheten mye bedre enn hva jeg selv gjorde. Fantastisk å ha en slik støtte når jeg selv var småstresset over hele situasjonen. Jeg er 5+2 nå, og etter å ha kommet en del over det uventede sjokket gleder jeg meg veldig Noen andre som har lignende situasjon? Hadde vert litt koselig å hørt hvordan andre har/hadde det.
Spire2012 Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Hei hei.. Kan vel ikke si jeg er i helt samme situasjon, men også veldig lite planlagt her! Ble gravid på Mercilon p-piller. Legen min tror det var pga en antibiotikakur mot urinveisinfeksjon! Men vi bestemte oss rimelig fort for å beholde:) Jeg er mest sannsynlig 4-5 uker på vei. Det er jo positivt at du som student får mye økonomisk støtte da ihvertfall:) !
Frk.Karidotter Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Heihei! Vårt lille nurk var også uplanlagt, men gleden var stor og vi håpet begge at det 'bare skulle skje'. Hihihi. Vi er begge 21, så vi er unge vi også, men vi har vært sammen i over to år, og har verdens beste forhold. Jeg har hatt en lumsk mennsyklus de siste årene, og hadde bare menstruasjon to ganger i fjor (befruktningen skjedde i desember!). Legene lurte fakisk på om jeg hadde ødelagt muligheten min for å få barn (spiseforstyrrelser, psykisk stress osv), men jommen satt'n, og på best mulig tidspunkt. Jeg er på et godt sted nå, og er i stand til å ta vare på både meg selv, kjæresten min og et lite barn. Hurra! I dag er vi 12+1 uker på vei, og alt er bra. Familien har fått nyheten, og de gleder seg med oss.
chd1989 Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Hei Kan faktisk si at jeg er i samme situasjon. Jeg og kjæresten hadde bare vært sammen 4 mnd da vi fant ut at jeg var gravid. Vi har ett veldig bra forhold, og vi har egentlig gått fort fram på det meste fordi vi ikke har sett grunn til å vente når alt føles riktig, så vi flytta sammen rett før vi fikk vite det også. Men kan si graviditeten kom som et stort sjokk! Vi hadde liksom kødda med det med venner og sånn at i vårt tempo kom det til å være en kid rett rundt svingen allerede . Hehe.. Men det som skjer det skjer! Et barn skal man vel helst ikke planlegge heller, for det passer "aldri" å få barn. Det kunne skjedd verre ting enn å få ett barn! Er vel ingen som har angra på det heller:) Så vi bestemte oss ganske fort for å beholde og nå gleder vi oss og familiene våre kjempemye! :-) 11+4 idag.
hennipenni Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2012 (endret) Det er godt å vite at jeg ikke er alene i en slik situasjon Gratulerer til dere forresten! Er jo faktisk helt sant at et barn kan man vel egentlig ikke bli helt klar for, så det skjer når det skjer. Jeg har iallefall alltid hatt den meningen at dersom man selv er med på leken så må man ta konsekvensene av det. Så blir man gravid, så mener iallefall jeg at det blir helt feil å ta abort, spesielt når man har et godt forhold til barnefar osv Det var nok en mening med at denne lille spiren i magen min skulle bli til, siden vi har fått til å bli gravide på prevensjon. Ting skjer av en grunn Gleder meg veldig til å fortelle foreldrene mine nyheten, da jeg har en mor som bare sitter og venter på å bli bestemor. Så hun kommer til å bli i ekstase Foreløpig er det kun 2-3 av mine aller nermeste venner som vet det, og de har vert utrolig støttende og positive om at dette kommer til å gå kjempe bra. Fant ut jeg var gravid for 5 dager siden, føles ut som 5 uker spør du meg Endret 25. februar 2012 av hennipenni
nurkisimaven Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 Gleder meg til å fortelle jeg og.. men enda en stund igjen!!!! 9 uker snart og skal vente helt til 13/14....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå