Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Del Skrevet 23. februar 2012 Arbeidsgiver nekter å legge til rette for meg og mener jeg enten må innfinne meg i 110% stressende og fysisk krevende jobb eller sykemelde meg. Jeg har forsøkt å få til en dialog med arbeidsgiver med ønsker om tilrettelegginger, men får ingen gehør. I tillegg har de pålagt meg dobbelt så mye med reising... Er nå i 7 uke etter IVF forsøk og 5 års prøving og tar ingen sjanser. Hadde siste dag av sykemeldingen i dag og hadde ikke kommet meg fra legen der jeg hadde fått ny sykemelding, før sjefen ringer og sender meg meldinger om alt jeg må gjøre på jobb i morgen. Hva tror de egentlig? At jeg bare aksepterer at de ikke vil tilrettelegge og tar risikoen med fosteret? Har snakket med både NAV og Arbeidstilsynet i dag og kommer til å søke om svangerskapspenger. Noen som har erfaring med dette? Hvordan har dere andre andre gjort det i svangerskapet når arbeidsgiver ikke har villet tilrettelegge? Har dere i en periode vært tilbake på jobb som normalt, hatt gradert sykemelding/svangerskapspenger eller droppet helt å jobbe? Hvordan har dette vært i 2 og 3 trimester? Saken er jo ganske innlysende nå i den kritiske fasen i 1 trimester der jeg også har ekstrem kvalme og trøtthet. Men tenker mye på videre i svangerskapet. Hva slags begrensninger har det vært for dere andre senere i svangerskapet med hensyn til jobb? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143912344-arbeidsgivere-som-ikke-vil-tilrettelegge-hva-gj%C3%B8r-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkGod Skrevet 15. mars 2012 #2 Del Skrevet 15. mars 2012 Bare å sykemelde seg. Jobben og du og legen skal ha møte før du har gått hjemme i 8 uker og da må de fylle ut ett skjema der de må skrive hva de gjør for å tilrettelegge og evt hvorfor de ikke kan tilrettelegge for deg. Om ikke jobben samarbeider så dra nav inn i det. Da må de. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143912344-arbeidsgivere-som-ikke-vil-tilrettelegge-hva-gj%C3%B8r-dere/#findComment-144080876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BABY-JENTE Skrevet 19. mars 2012 #3 Del Skrevet 19. mars 2012 Arbeidsgiver nekter å legge til rette for meg og mener jeg enten må innfinne meg i 110% stressende og fysisk krevende jobb eller sykemelde meg. Jeg har forsøkt å få til en dialog med arbeidsgiver med ønsker om tilrettelegginger, men får ingen gehør. I tillegg har de pålagt meg dobbelt så mye med reising... Er nå i 7 uke etter IVF forsøk og 5 års prøving og tar ingen sjanser. Hadde siste dag av sykemeldingen i dag og hadde ikke kommet meg fra legen der jeg hadde fått ny sykemelding, før sjefen ringer og sender meg meldinger om alt jeg må gjøre på jobb i morgen. Hva tror de egentlig? At jeg bare aksepterer at de ikke vil tilrettelegge og tar risikoen med fosteret? Har snakket med både NAV og Arbeidstilsynet i dag og kommer til å søke om svangerskapspenger. Noen som har erfaring med dette? Hvordan har dere andre andre gjort det i svangerskapet når arbeidsgiver ikke har villet tilrettelegge? Har dere i en periode vært tilbake på jobb som normalt, hatt gradert sykemelding/svangerskapspenger eller droppet helt å jobbe? Hvordan har dette vært i 2 og 3 trimester? Saken er jo ganske innlysende nå i den kritiske fasen i 1 trimester der jeg også har ekstrem kvalme og trøtthet. Men tenker mye på videre i svangerskapet. Hva slags begrensninger har det vært for dere andre senere i svangerskapet med hensyn til jobb? Sykemeld deg delvis, hvis det hjelper. Jeg har søkt om svangerskapspenger, og det tar tid. Sykemeldingene blir gjort om til svangerskapspenger når du eventuelt får det innvilget. Jeg er 40% sykemeldt og har vært det siden uke 18 (er nå i uke 25), i påvente av 40% svangerskapspenger. Dette har vi søkt om på vakter der det er få på jobb(kvelder og helger), og det derfor er veldig vanskelig å tilrettelegge for meg i forhold til løft og stressnivå. Jeg fikk tidlige kynnere og bekkenløsning allerede rundt uke 13. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143912344-arbeidsgivere-som-ikke-vil-tilrettelegge-hva-gj%C3%B8r-dere/#findComment-144090689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BABY-JENTE Skrevet 19. mars 2012 #4 Del Skrevet 19. mars 2012 Arbeidsgiver nekter å legge til rette for meg og mener jeg enten må innfinne meg i 110% stressende og fysisk krevende jobb eller sykemelde meg. Jeg har forsøkt å få til en dialog med arbeidsgiver med ønsker om tilrettelegginger, men får ingen gehør. I tillegg har de pålagt meg dobbelt så mye med reising... Er nå i 7 uke etter IVF forsøk og 5 års prøving og tar ingen sjanser. Hadde siste dag av sykemeldingen i dag og hadde ikke kommet meg fra legen der jeg hadde fått ny sykemelding, før sjefen ringer og sender meg meldinger om alt jeg må gjøre på jobb i morgen. Hva tror de egentlig? At jeg bare aksepterer at de ikke vil tilrettelegge og tar risikoen med fosteret? Har snakket med både NAV og Arbeidstilsynet i dag og kommer til å søke om svangerskapspenger. Noen som har erfaring med dette? Hvordan har dere andre andre gjort det i svangerskapet når arbeidsgiver ikke har villet tilrettelegge? Har dere i en periode vært tilbake på jobb som normalt, hatt gradert sykemelding/svangerskapspenger eller droppet helt å jobbe? Hvordan har dette vært i 2 og 3 trimester? Saken er jo ganske innlysende nå i den kritiske fasen i 1 trimester der jeg også har ekstrem kvalme og trøtthet. Men tenker mye på videre i svangerskapet. Hva slags begrensninger har det vært for dere andre senere i svangerskapet med hensyn til jobb? Sykemeld deg delvis, hvis det hjelper. Jeg har søkt om svangerskapspenger, og det tar tid. Sykemeldingene blir gjort om til svangerskapspenger når du eventuelt får det innvilget. Jeg er 40% sykemeldt og har vært det siden uke 18 (er nå i uke 25), i påvente av 40% svangerskapspenger. Dette har vi søkt om på vakter der det er få på jobb(kvelder og helger), og det derfor er veldig vanskelig å tilrettelegge for meg i forhold til løft og stressnivå. Jeg fikk tidlige kynnere og bekkenløsning allerede rundt uke 13. En viktig ting jeg kan opplyse deg om hvis du og lege/jordmor og arbeidsgiver søker om svangerskapspenger: på NAV sine hjemmesider, kommer det opp ulike skjemaer som skal fylles ut. Et fra arbeidstilsynet, og en forside til saken din. Men i tilegg til dette, står det at du skal levere "dokumentasjon på inntekt", hvorpå det står "dette må du skaffe selv". Da er det lett å tro at det bare er å legge ved et par kopier av de siste lønnslippene, men den gang ei. Det er et eget skjema for dokumentasjon av inntekt, som ligger et annet sted på nettsidene.I tillegg må arbeidsgiver kanskje også fylle ut et skjema for deg hvis du ikke får penger rett fra jobben, men skal ha det fra NAV. Dette skal sendes til Mo i Rana. Det gjelder å sende inn de rette papirene tidlig, så slipper man kanskje å vente i nesten 2 mnd slik jeg har gjort. Jeg venter fortsatt på¨svar, og har imellomtiden hatt to sykemeldinger sålangt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143912344-arbeidsgivere-som-ikke-vil-tilrettelegge-hva-gj%C3%B8r-dere/#findComment-144090704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå