Gå til innhold

Ultralyd uke 4-5?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er helt ny her og veldig usikker på hvor langt jeg er på vei.. Ble gravid på p-piller! Men jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på. Jeg har allerede vært på to ultralyder. På den første mente gynekologen at jeg var ca 4 uker på vei, fant da en fostersekk på 4,2 mm og på den andre, som var i går, var fostersekken 7,5 mm. Var to forskjellige gynekologer og jeg følte egentlig ikke at jeg fikk et konkret svar på hvor langt jeg er på vei.. Men det har ihvertfall vokst inni der på 9 dager:) Er det noen som har erfaringer i forhold til dette? Jeg tror nemlig jeg er rundt 5 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille var ca 10 mm og da var jeg i slutten av uke 6 eller beg av uke 7.. varierer jo veldig på disse målene.. men kan jo høres ut som om du er i tidlig uke 6 kanskje?:)

Skrevet

Hei, takk for svar! Men da mener du kun målet på fostersekken? For den var tom foreløpig. Hun sa jeg bare var veldig tidlig på vei, at det var for tidlig å se "noe" inni der. ?

Skrevet

jeg fikk vite att de kan se hjerteslag etter 6+3. så hvis dette stemmer, og du ikke så det, så er du kortere enn det hvertfall:)

Skrevet

Aha.. det er jo så forskjellig. skjer jo så masse på bare et par dager.. jeg var først på UL og så ikke annet enn en "klump" eller noe.. og akkurat en uke senere fikk jeg se hjertet og en liten reke vedsiden av klumpen.. reka var da 1 cm og jeg visst nok ca 6+2 ca.. uken før var jeg vel i slutten av uke 5 el beg av uke 6.. ifølge min legemann:p

Skrevet

Aha, betryggende å høre! Jeg har roet meg betraktelig ned siden i går ihvertfall. Var godt å se at det ihvertfall vokser der inne. Jeg er jo nærmest uten symptomer, så jeg er jo egentlig bare heldig:)

Får svar på HcG prøve på tirsdag også. Har bare lyst til å nyte det her jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...