Maracuya Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Lille frøken på 11 mnd har fortsatt ganske rotete dagrytme og en kan aldri helt vite når hun står opp og når hun må sove. Noen dager er hun lys våken kl 6, andre ganger får hun litt pupp da og sover videre til 8. Våkner hun kl 6 er hun egentlig ikke helt ferdig med natta og blir trøtt igjen kl 8, våkner hun 8 kan hun holde det gående til 12 før det er behov for en lur. Om hun da sover en halvtime eller to timer vet man aldri, og det påvirker selvsagt når lur nr 2 må tas. Har hun sovet til kl 14 er det omtrent umulig å legge henne igjen før det blir kveld. Natten er også spennende. Vi nattavvente for et par måneder siden, det førte til at hun sov flere timer i strekk enn før men hun våkner alltid på natta likevel. Og det kan fort ta en time å roe henne ned. Så sover hun maks et par timer til før hun våkner igjen. Og da er klokka som regel 5-6. Har en følelse av at storebror var litt mer forutsigbar på den alderen, og at hadde ganske faste sovetider. Hvordan er deres små på 10-12 måneder?
Lille- MO Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 min på 11 mnd får fortsatt pupp på natta.. for 3 uker siden ca sov han nesten til 5 hver natt, for så å få puppen og sove et par timer til... mens nå SKAL han ha den fra ca 00:30.. og flere ganger i løpet av natten.. og han får masse mat i løpet av dagen, har til og med økt alle porsjonene betraktelig i håp om at han sover lenger da.. men nei.. kjempeslitsomt at han ikke sover mer, både for han og meg.. og dagduppene kan vare alt fra 30 min til 1,5 time.. men om han sover kort dupp på morran, så prøver jeg å holde han våken til han pleier å ha dupp nr 2.. sånn at han alltid legger seg til samme tidspunkt uansett hvor lenge han sov sist. er ikke enkelt, men håper det bare er en fase.. og at den "normale" døgnrytmen kommer på plass igjen:)
jente_80 Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 haha, som jeg skulle ha sagt det selv Dagrytmen er skremmende lik slik vi har det hjemme Det varierer fra dag til dag når jenta våkner, og når duppene kommer - alt etter hvor lenge hun er våken mellom hver dupp. Det varierer også mellom 2 og 3 dupper pr dag. Ellers er hun avvent - gikk over av seg selv etter at puppen ble tom Men våkner 1-2 ganger pr natt. Tar 5 minutt å roe henne ned. Hun er straks 10 mnd, og vi har alltid hatt en uforutsigbar dagrytme. Har fungert greit for oss.
C.L.H85 Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Et tips til å få en fast dagrutine er å stå opp til samme tid hver dag Si kl 6.30 eller 7 hver dag. Hvis hun våkner kl 6 kan du jo gi henne smokk eller en kosebamse å la henne "klage" litt i senga til 6.30 også ta henne opp.. for da er det dag Jeg bruker veldig mye sovekarin sine råd jeg da, for det har funket veldig bra her. Men er det ikke noe stort problem for dere, så er det jo ingenting å stresse med
jente_80 Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 takk for tips, C.L.H85 Det er sikkert ikke dumt det du sier. Men uansett ser jeg for meg at duppinga fortsatt blir varierende. Hun er flink til å holde seg våken når det er noe som skjer Eller at hun rett og slett er mer våken enkelte dager osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå