Magia Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har inntrykk av at gutten min på 2 år har vanvittig god hukommelse. Han forteller historier om ting som skjedde for over et halvt år siden, og husker personer og hendelser fra "langt" tilbake. I det siste har han begynt å glede seg til sommeren, og snakker om det. Dette har han selvfølgelig fra oss, for han har ikke mulighet til å vite at det blir sommer etter vinter og slikt, men det han gleder seg til er å grille pølser med onkelen og tanta si til sommeren. Denne onkelen og tanta har vært på backpackertur siden begynnelsen av september, så han har bare sett noen bilder av dem siden da, og skypet et par ganger. Han grillet pølser med dem to ganger i fjor sommer, og det virker altså som at han husker dette godt. Er dette uvanlig god hukommelse? Er mitt første barn, så mulig jeg ser han i et glorifisert lys altså..
det er berre mordi Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Samme med trollet mitt:) Hun husket faktisk at vi grillet pølser i påska i fjor (selvsagt vet hun ikke at det var påske, men hun har sett bilder jeg har av turen, og snakker om folk som vi gikk sammen med når vi ser på bilder fra turen (folk som ikke det er bilder av.) Hun husker mye fra i sommer også. Jeg tar meg i å undervurdere henne av og til
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Jeg husker også jeg ble veldig imponert over min 2-åring som husket alt mulig. Men når de blir over 3 år, så øker radiusen i verden deres mye mer, og mange av de gamle opplevelsene forsvinner ut av minnet. Nå er min nærmere 5 år, og ettersom det skjer mer i hverdagen, og hun endrer fokus og interesser, så forsvinner også mye av det hun husket så godt i fjor. Hadde jo vært utrolig morsomt med vidunderbarn, men jeg tror dere heller har barn som er utrolig normale. Men pass på å snakke masse med barna og minn dem på alt det de husker nå, så husker de det nok lengre også.
Magia Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2012 Så det er helt normalt ja Hehe. Greit å vite! Men er morsomt for det da. Viser jo at tingene vi gjør sammen betyr noe. Er nok riktig som du sier at det glemmes senere, men vi er gode på å ta bilder og filme litt, så vi kan ta frem senere. Kanskje han ikke husker det direkte, men da blir alle de koselige stundene hvertfall ikke glemt. Rart med det, men drar ikke frem kameraet når trassen setter inn og alt bare føles håpløst Tok ikke bilder nå nettopp når han hadde et 1 1/2-times langt trassanfall akkurat Kos med toåring i hus ja! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå