Gå til innhold

Ta bort smokk 4 mnd hjelp? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har beslaglagt smokken til en 4 måneders her? Ble det helt kaos?Redd for at den utkonkurrerte amningen:( Jeg angrer så fryktelig på at jeg gav smokk, skulle gjort mye for å ha det ugjort.

Han bruker den stort sett for å sovne i vogn, men nå har det blitt sånn at han vil trøster med den også, og det vil jeg jo ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på om jeg skjønner hva du mener, men hva er galt med at ungen din vil ha sutten som trøst når han er lei seg? Eller gråter av en eller annen grunn. Er han sulten så regner jeg med at sutten ikke er så spennende.

Skrevet

Kan du ikke drøye det et par år da..

Skrevet

Trøst han med pupp i stedet?

Det er jo det jeg så gjerne skulle gjort:) Men han blir helt vill, må ha smokk først for å roe seg, også tjoff- inn med brystet.. Jeg holder på å bli gal! Før var det nok slik at jeg hadde litt mye melk(blokkammet en periode, så ikke nå) og da ble han sur når det kom melk og han bare ville snutte. Vi har jo ingen rutiner whatsoever(fri amning) så ikke alltid så lett å skjønne hva han vil når jeg har to alternativer å tilby.

Jeg hadde jo sett for meg et par år til med amning iallafall, og da bør han jo "like" brystet til annet enn mat tenker jeg. Ååå jeg virkelig angrer, søsteren var liksom ikke interessert i smokk på samme måte og kunne ha den sånn en gang i blant, naivt av meg å tro at to barn er like

Skrevet

hadde ikke stresset med det. kan rett og slett være han ikke er sulten men bare vil ha litt suttekos.

han er jo blitt så stor slik at han ikke blir like akutt sulten som tidligere.

Skrevet

Gjort er gjort og smokk er smokk... :) Men hvorfor er du redd for at smokken utkonkurrerer amminga, egentlig? Så lenge du KUN gir pupp (altså ikke flaske i stedet eller som tillegg) så vil ha jo gi brystet den stimulien det trenger for å produsere nok melk til akkurat han, og om han har sugebehov utover det så går det jo fint å bruke smokk i tillegg.

Han Må nok ikke like brystet til mer enn mat for at du skal amme lenge, jeg tror det er viktigere at du som mor tenker langvarig amming og innretter deg i forhold til det - feks ikke bruker første og verste tilfelle av puppenekt osv til å kutte ut amming. For dere begge går det nok i bølger, så om mor holder ut selv om du er lei (det er lov ;) Så lenge du synes det er greit-ish.) så går det nok også bra om han vrir seg unna litt eller synes pupp er kjedelig. Du får sprite opp melka med litt chili :)

Så lenge du er bevisst at smokk KAN forstyrre amminga og dermed ikke gjør MER for å forstyrre den så tror jeg ok det går fint. Med "forstyrre" mener jeg her spesielt det å gi flaske fordi du tror han trenger mer melk osv. Gi heller pupp og ha gode/lange økedager innimellom om han virker misfornøyd.

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Skrevet

Jeg er motsatt av deg; VIL at han skal ta smokk så han kun tar brystet for å spise. Kjekkere at andre kan roe han ned med smokk, du kan jo ikke være der for evig med brystet når han trenger trøst???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...