Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jeg klare å høre hjertelyd på knøttet selv m dopler når hjertet slår eller er det for lite til å bli oppfanget m doppler ? :)

er 5+1 så tenker når det begynner å slå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 11+1 i dag og var såvidt jeg fant dem...

Tror nok du har størst sjangs når du passerer 10 uker :)

Men for all del, du kan jo bare prøve :) ER ikke farlig, men da må du ikke bli redd om du ikke finner hjertelyden, ettersom barnet ligger så godt plassert bak skambeinet opp til uke 10-12.

Så om du er fryktelig redd for å IKKE finne hjertelyden så ville jeg ventet til MINST uke 10 :)

Skrevet

Jeg var hos legen da jeg var 12+2 og da fant hun ikke hjertelyden. Legen sa at det var så tidlig at hun mest sannsynlig ikke ville finne den.

Skrevet

Oki:-) Ja, hadde bare vært gøy å finne den selv:)

Skal på tidlig ul om en ukes tid så får jo sett hjertet slå:) (forhåpentligvis da:) )

Skrevet

Jeg måtte vente til jeg var i uke 12 før jeg hørte den med doppleren min.Og da måtte jeg presse den ned i magen for å få noe tydelig lyd.Men det roer nervene de dagene hvor jeg frykter det verste :)

Skrevet

Men for all del, du kan jo bare prøve :) ER ikke farlig, men da må du ikke bli redd om du ikke finner hjertelyden, ettersom barnet ligger så godt plassert bak skambeinet opp til uke 10-12.

Så om du er fryktelig redd for å IKKE finne hjertelyden så ville jeg ventet til MINST uke 10 :)

Er ikke fryktelig redd for å ikke finne hjertelyd iom det er såpass tidlig :)

Men dopleren klarte faktisk å fange litt innimellom. Fikk ikke hørt hjertelyden i ett men den fanget opp et hjerte og viste slag 154, 141, og 156 :)

Så nå blir det spennende å se på ul :)

Skrevet

Men dopleren klarte faktisk å fange litt innimellom. Fikk ikke hørt hjertelyden i ett men den fanget opp et hjerte og viste slag 154, 141, og 156 :)

Så hyggelig da! :)

Ville bare si ifra, ettersom det er mange som kanskje får litt panikk og er redd barnet er dødt da de ikke finner hjerteslagene... (har selv vert der..) hehe

Men så utrolig koselig at du fikk det til! :)

Er godt å få bekreftelse på at der er liv, selv om man kanskje bare hører det i 2 sekund, så er det en god bekreftelse! :)

Skrevet

Så hyggelig da! :)

Ville bare si ifra, ettersom det er mange som kanskje får litt panikk og er redd barnet er dødt da de ikke finner hjerteslagene... (har selv vert der..) hehe

Men så utrolig koselig at du fikk det til! :)

Er godt å få bekreftelse på at der er liv, selv om man kanskje bare hører det i 2 sekund, så er det en god bekreftelse! :)

Ja, var gøy:)

Ja, alltid greit å si ifra:)

Skrevet

Som dere sier, så gir det en ekstra trygghet når man er litt usikker :)

Sist fant jeg den ikke før i uke 10-11 tror jeg,jordmor fant den ikke før i uke 14-15, men jeg hadde jo hørt den jeg ;)

Nå har jeg lånt bort doppleren, og kan ikke be om å få den, for da avslører jeg meg jo!!! :) grr..

Skrevet

Beklager ikke meningen og være gledesdreper, men det er så og si umulig å finne hjertelyd når en er 5 uker på vei med en doppler. Hjertet begynner å slå ca 5+4 og det er ikke mulig å høre hjertelyd før tidligst 8-9 (og det er eksepsjonelt tidlig) Så tror nok ikke det er hjertet til embryoet du har hørt. Må nok smøre deg med tålmodighet et par uker til;-)

Skrevet

Beklager ikke meningen og være gledesdreper, men det er så og si umulig å finne hjertelyd når en er 5 uker på vei med en doppler. Hjertet begynner å slå ca 5+4 og det er ikke mulig å høre hjertelyd før tidligst 8-9 (og det er eksepsjonelt tidlig) Så tror nok ikke det er hjertet til embryoet du har hørt. Må nok smøre deg med tålmodighet et par uker til;-)

Som jeg skriver selv oppover her , den klarte å fange opp noe og blir spennende å se på ul..

Jeg vet det kan være tilfeldig og jeg er annengangs gravid og vet sånn ca når jeg klarer å høre hjertet;) Hørte det veldig tidlig med forrigemann så derfor jeg ville bare prøve:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...