bambi87 Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Ja, jeg er ei jente på 24, år, jeg bor på et småbruk sammen med samboer'n min som er 32 år. Vi har bestemt oss for å prøve å bli gravide, etter at det har vært oppe til diskusjon en god stund. Jeg slutta på nuvaring i august i fjor og gikk over på kondomer isteden. Vi altså funnet ut at det er et godt tidspunkt å droppe den nå! Jeg er ansatt i helsevesenet og driver 2 foretak ved siden av. Er deltidsstudent på høyskolenivå, og på fritiden digger og dyrker jeg kreativiteten på alle mulige måter, og koser meg med dyra mine! Siden jeg er ny, så vet jeg ikke helt hvordan forumet fungerer, og fostår ikke alle forkortelsene som blir brukt her inne, men jeg håper dere vil være snille med meg Så! :-) Hva skjer nå? :-) Noe jeg bør sette meg inn i her, så jeg ikke gjør noe galt?
Mamma med spire Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Hei og velkommen Det er mye forkortelser her, men det er noe man kommer inn i etterhvert noen av dem er iallefall: Pp- prøveperiode Ikm- ikke kommende mens (den dagen man forventer mens, men ikke vil at den skal komme) DPO- days past ovulation (dager etter eggløsning) El- eggløsning El-test- eggløsningstest G-test- graviditetstest SA- spontanabort MA- missed abortion Exu- svangerskap utenfor livmoren Det var disse forkortelsene jeg kom på i farta, men som sagt så kommer man inn i det og er det noe du lurer på så er det bare å spørre masse trivelige folk her inne på bli gravid Hvis du vil og ikke har gjort det enda så er det koselig å være med på disse ikm trådene (for eksempel så er vi i uke 8 og i ikm uke 8 er det bare de som har ikm iløpet av denne uken). Der kan man spørre om det er noe man lurer på, dele erfaringer, symptomer ol. Om man er fler som blir gravid så kan man også følge hverandre videre i svangerskapet. Men velkommen hit iallefall, og lykke til med prøvingen
bambi87 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2012 Hei og takk for det Da har jeg fått en liten innføring fra deg, jeg tok min aller første EL- test i går og den var positiv, det var kjekt å vite at EL er i gang igjen etter prev.slutt. Nesten litt skummelt å ha kommet så langt med planleggingen, fordi nå blir det mer virkelig, synes det er stort Takk for informativt svar og lykke til du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå