Gå til innhold

Koselan hostesaft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det trygt for meg som gravid og ta litt av denne? Tror jeg hoster ungen ut snart, neida..

Men er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cosylan er en veldig sterk hostemedisin og jeg ville ikke tatt den uten å ha snakket med legen nå når du er gravid...

Skrevet

Søk etter cosylan på felleskatalogen.no, der står det om restriksjoner ved graviditet/amming. Anbefales ikke med mindre det er helt nødvendig. Ville i alle fall ha snakka med legen først ja. Kanskje det er andre hostemedisiner du heller kan bruke som ikke er så sterke som cosylan.

Skrevet

Legen valgte å gi meg denne pga svært kraftig hoste og 6 netter uten søvn... Tok halv dose 2 kvelder på rad. Det er en veldig sterk hostesaft, så ikke ta den med mindre det er strengt nødvendig.

Skrevet

jeg fikk lov til å bruke halv dose på kveldstid ifm lungebetennelse og tidenes hosteanfall...

Skrevet

Jeg hostet voldsomt i over 6 uker i høst. Hostet så jeg brakk meg og nesten ikke sov om natten, men fikk likevel ikke lov til å ta Cosylan av verken fastlegen eller legen på Riksen.

Skrevet

Nei jeg tror jeg står over. Men Paracet kan jeg ta?

Skrevet

Paracet kan du ta over kort tid:)

Skrevet

Jeg hostet voldsomt i over 6 uker i høst. Hostet så jeg brakk meg og nesten ikke sov om natten, men fikk likevel ikke lov til å ta Cosylan av verken fastlegen eller legen på Riksen.

Merkelig - for jeg fikk motsatt beskjed av både fastlege og sykehuslege.. det har gått bra med oss begge og hosten har tydeligvis gitt seg for begge. Bristet to ribbein pga hosting :/

Skrevet

cosylan skal ikke tas undergraviditet.

når jeg lå på sykehuse forr litt siden nå så anbefalte de heller drikke farris vann fordi det tynner ut slimet litt å derfor virker hostedempende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...