Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 jenta mi våkner noen ganger og skriker for full hals, trur ikke hun har vondt noen plasser, men virker redd. Det skjer som regel 3-4 ganger i uken. klarer ikke å roe henne ned skikkelig, men sovner som regel igjen etter 5-10 min. Våkner aldri skikkelig når dette skjer. Kan det være natt-terror? Hun ersnart 6 mnd.
MaRiAnNe_85 Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Eldstejenta mi slet skikkelig med mareritt fra hun var baby til hun ble ca 2 år. Må bare prøve å beholde roen og trøste henne så godt som mulig så hun kan føle seg trygg. Men vekk henne ikke, bare vær der til hun roer seg slik at hun føler seg trygg Det går over til slutt, men varierer når... Lykke til
Matrosen og Meg:) Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Sånn er det her også, ikke riktig så ofte som for deg, men hender alikevell. Det var spesielt mye av det i jula, uten at jeg tror det var noen spesiell grunn. er skikkelig ekkelt! Hyler ut som om noen står inne ved senga og dreper ungen omtrent. men som hos deg, er han aldri våken. jeg må ta han opp av senga, og synge,hysje og si dette går bra lille venn mamma er her. Er ikke noe koselig, men går nok over:)
Zana123 Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Vi sliter med det samme her. Gutten blir straks 7 mnd. Hender at jeg også gråter litt når han skriker som verst, og så er det ingen ting som hjelper! Blir så lei meg når jeg ikke klarer å roe ned babyen min, selv om jeg vet det ikke er min feil. Ser at ei over her sier du ikke skal vekke babyen, men det har jeg gjort noen ganger. Når ingen ting hjelper og han ikke roer seg skrudde jeg til slutt på lyset så han så meg, og da roer han seg ned og fikk litt pupp før han sovnet igjen. Yngste stesønnen min slet med dette til han var 7 1/2 år (ikke hver natt!). Kan visst komme av mye intrykk om dagen som hjernen sliter med å få orden på. Håper jeg slipper det i så mange år med babyen...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Min sønn var også slik. Det som hjalp mest og roet ham raskest var å løfte ham opp og holde ham. Dette vekket alltid ham. Så hadde jeg på nattlampa og så stilte jeg meg foran skyvedørsgarderoben som det er speil på. Når han så seg/meg/oss i speilet så glemte han fort at han var redd. Før jeg fant dette trikset kunne han hyle lenge... Rart, men det virker. Vet ikke helt hvorfor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå