Gå til innhold

To tette, trenger man søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Sniker meg inn fra småtroll 0-1 da jeg nå snart er 5 mnd på vei med nr. 2 og nr. 1 snart er 11 mnd. Det blir 15 mnd mellom jentene mine så jeg lurer litt på om jeg trenger søskenvogn? Nr. 1 begynner i bhg i august så jeg får begge hjemme i en mnd. Jeg ser for meg at jeg ikke vil bruke tvillingvogn når hun eldste er i bhg og meg og minsten skal på tur e.l, men siden min kjære kobber skift blir jeg mye alene i helger og slikt så da ser jeg klart behovet. Den første vognen var ganske dyr, men skal jeg bruke like mye denne gangen? Og ha to vogner? Hvordan er deres erfaringer? Blir tvillingvognen brukt? Isåfall hvilken anbefaler du? :) Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 23 mndr mellem våre. Jeg har i blant savnet en tvillingevogn. Men jeg har greid meg fint med en enkeltvogn i kombinasjon med et bæresjal. Så har jeg hatt den minste i sjalet og den eldste i vognen når vi gikk til barnehagen f eks. Andre gange har den lille ligget i vognen og den eldste sittet på hoften i bæresjalet om det passet bedre slik. Vi hadde ikke søskenbrett til vognen pga det var vinter og masse snø uansett men det er jo også en ting som kan hjelpe. (Og så har jeg sett sånn kul sykkel man kan skru på barnevognen som den store kan sitte på mens man går. Jeg synes det ser så morsomt ut men har aldrig prøvd det ut selv...)

Skrevet

Vi har 18mnd mellom våre gutter, og jeg ser stor nytte i tvillingvogna. Syntes storebror var litt liten til søskenbrett i starten så d ble tvillingvogna til/fra bhg. Vi kjøpte en brukt GT vogn og fikk låne en mykbag (kjøpt billig på barnas hus). Ulempen er at babyen blir liggende fra deg, m dette var kun transportvogn i starten, brukte hovedvogna vår når eldstemann var i bhg. Nå er minsten 6mnd og vi bruker ikke bagen lenger. Setene kan justeres hver for seg. Synes d har fungert godt for oss. En ting og tenke på er hvor langt d er til bhg. Er d veldig kort kan søskensete/bæresjal fungere godt, m jeg synes selv d er frihet i d å vite at jeg KAN ta m begge på trilletur på egenhånd. En tvillingvogna trenger jo ikke koste så mye. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for gode svar alle sammen :) Har kommet frem til at det blir søskenvogn. Jeg ser klart behovet. Nå gjelder det bare å finne ut hvilken :) Men takk igjen for deling av erfaringer :) :)

Skrevet

Med to så tette ville jeg aldri valgt å IKKE ha tvillingvogn :) Men ok å ha en vanlig vogn også. Er ikke noe særlig inne i hva som finnes på markedet nå lenger, men ting jeg ville hatt/sett etter:

*To svingbare hjul foran (Er et must! Tvillingvogner tunge!)

*Skille mellom sitte/liggedelene slik at de kan reguleres hver for seg.

*Separate fotbrett.

*Separate kalesjer (ikke fullt så viktig, men lurt).

*Mulighet for å snu begge overdelene.

*Håndbrems (velg ok i bakker med så tung vogn).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...