M-M-M-mamma Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Hei Sniker meg inn fra småtroll 0-1 da jeg nå snart er 5 mnd på vei med nr. 2 og nr. 1 snart er 11 mnd. Det blir 15 mnd mellom jentene mine så jeg lurer litt på om jeg trenger søskenvogn? Nr. 1 begynner i bhg i august så jeg får begge hjemme i en mnd. Jeg ser for meg at jeg ikke vil bruke tvillingvogn når hun eldste er i bhg og meg og minsten skal på tur e.l, men siden min kjære kobber skift blir jeg mye alene i helger og slikt så da ser jeg klart behovet. Den første vognen var ganske dyr, men skal jeg bruke like mye denne gangen? Og ha to vogner? Hvordan er deres erfaringer? Blir tvillingvognen brukt? Isåfall hvilken anbefaler du? Håper på svar
akvarangen Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Vi har 25 mnd mellom våre to gutter, og kunne ikke klart oss uten søskenvogn. Har gåavstand til barnehagen, og jeg satte pris på å kunne trille i stedet for å MåTTE bruke bilen hver gang jeg skulle ha med begge to. Også hyggelig å kunne gå tur med begge to selv om man er alene. (Storebror var 2 år da lillebror kom, men likevel for liten til å orke å gå lengre avstander på egne ben). Kjøpte en brukt easywalker duo med én hardbag på finn, og har vært veldig fornøyd med den.
to tettitett Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Har også 15 måneder mellom mine og hadde ikke klart meg uten søskenvogn! Storebror går også i bhg men jeg henter/ bringer og da er den gull verdt! Baby sover i vognen med babycall mens jeg er inne med poden. Da får han også litt alenetid med meg og vi storkoser oss når vi rusler hjem fra bhg! For vår del har ihvertfall vognen blitt mye brukt. Vi bruker den om vi skal ut å gå med begge barna selv om både jeg og pappaen er med... Vi har også easywalker og er kjempefornøyd. Stødig og god å trille.. Til storebror har vi kjøpt en trille han sover i i bhg slik at kan bruke oppigjen den vanlige vognen. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Har du vurdert bæretøy (meitai/sjal) til minsten eller bæremeis til den eldste? Samtidig kan det hende at søskenvogn er praktisk for dere siden du sier du kommer til å gå en del alene med dem i helgene pga skiftjobbing hos mannen din. Jeg tror kanskje jeg ville prøvd med bæretøy/bæremeis i starten og sett hvordan det går, og heller kjøpt søskenvogn etterhvert. (Evt kjøpt uansett om jeg fant noe billig på finn.)
jaaada Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 signerer de over! vi har 18mnd mellom våre og tenkte i starten å satse på bæretøy til den minste og to vogner når mannen var hjemme i helgene men fant for ut at det ble litt vel mye pes.. mannen leverer eldste i barnehagen og jeg henter og det er en kjempe fin tid vi får sammen da og lillepia sover ofte i den tiden så da har jeg hender fri og masse tid. vi har også easywalker og er superfornøyde med den.
LillemorHeidi Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Du trenger søskenvogn. Vi kjøpte en søskenvogn som jeg trodde var den perfekte vogna for oss. Desverre fikk vi problemer med vognbagen og returnerte hele vogna tilbake. Siden fant jeg ikke en ny vogn jeg ville ha med en gang så da var jeg uten vogn i ca 2 mnd. Det er 18 mnd mellom ungne Vi bor 5 min unna barnehagen så lillepia kunne gå til og fra. men når det ble glatt så var jeg nødt til å trekke henne i akebrett og det var tungt. Jeg kom meg heller ikke til butikken i helga uten bil eller ekstra hender siden det ble litt for langt å gå for en år gammel jente. Jeg følte meg utrolig låst og avhengig av ekstra hjelp når mannen var borte på kurs. Det finnes vogner som kan brukes både som enkel og dobbel men den ene er sinnsykt dyr (babyshop har den) og den andre var den jeg hadde: (den er også dyr)http://www.babyjogger.com/city_select_lp.aspx Denne vogna har en veldig liten vognbag som ikke egner seg for større babyer. Og setene virket ikke som så veldig gode å sove i for en liten baby. Vår lille ville ha vokst ut av bagen allerede ved 4 mnd alder. og vognpose kunne vi bare glemme. Den er også ekstremt tung å få over fortauskanter og ned bakker når det er to barn i den.Grunnen til at vi returnerte vogna var at vognbagen var skjev og den tippet over når vi bar den etter håndtakene. Fordeler: Den tar liten plass i bil og gang. Veldig lett å gjøre om fra enkel til dobbel. Stort bagasjerom, Bilstolen kan enkelt klikkes på undertstellet. Må innrømme at jeg savner vogna til tross for problemen med bagen.
M-M-M-mamma Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2012 Tusen takk for gode svar alle sammen Har kommet frem til at det blir søskenvogn. Jeg ser klart behovet. Nå gjelder det bare å finne ut hvilken Men takk igjen for deling av erfaringer :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå