baremeg.. Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Vi har endelig funnet ut at det er mulig å hente ut sædceller fra mannen så vi skal ha icis Men det er visst fullt så ca 6 mnd å vente til jeg kan begynne med medisiner.. Og vi skal gifte oss like etter det så nå tenker jeg det er kanskje veldig dumt å gå på medisiner når vi gifter oss med tanke på evt bivirkninger? Og hvis jeg er så heldig å nettopp blitt gravid så er det kanskje dumt med tanke på evt kvalme? Og det at vi ikke vil fortelle hele familien om det er så tidlig.. Vi burde kanskje vente til etter bryllupet.. men det blir hvertfall tre mnd lenger å vente og jeg er så utålmodig..
Englebarn11og12 Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Tror absolutt jeg ville ventet til etter bryllupet. Prøverør er en slitsom prosess for hode og en emosjonell tid i seg selv. Det kommer til å overskygge den flotte tiden rundt det å gifte seg. Hadde heller benyttet tiden til å virkelig pleie kjæresteforholdet. Jeg holdt på med begge deler samtidig og fikk en sa midt oppi det hele. Ikke noe allright. Var ikke tilstede mentalt med noe som hadde med bryllup å gjøre. Hadde jeg skulle gjøre det igjen så hadde jeg ikke gjort det samme igjen.
Hormonella Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Jeg er av en annen oppfatning. Jeg begynte på nesespray og sprøyter i romjulen, tok ut- og satte inn egg i januar, hadde utdrikningslag dagen etter uttak, gjorte siste forberedelser til bryllupet, og giftet oss i beg av februar. Dette var i 08- og 09. Jeg klarte fint å sjonglere begge deler, men jeg var litt redusert etter uttak av egg da dette var helt grusomt vondt. Så utdrikningslaget ble roligere enn det hadde blitt hvis ikke. Jeg skjønte at jeg var gravid når vi giftet oss, men det var ingen demper for oss. Dobbel lykkerus den helgen:-). Kjolen føltes litt trang, jeg kunne ikke skåle i champagne, men de fleste visste hva vi gikk igjennom, så ingen sa noe på det. Vi tok det privat, så vi kunne også fint ha ventet. Men jeg er den mest utålmodige personen i verden tror jeg (med unntak av min datter), så jeg ville ikke vente. Dårlig ble jeg noen dager etter bryllupet. Da kom kvalmen... Så er du utålmodig så venter du ikke. Dere kan alltids ta gjennopptakelse av løftene om noen år, f.eks etter 10 år. Da kan du slå ut håret:-). Lykke til med begge deler!
baremeg.. Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2012 Tusen takk for gode svar begge to! Det er kun jeg og mannen og forloveren min som vet at vi trenger og skal gjennomføre prøverør så er litt usikker pga det. Hvis jeg er kjempekvalm eller får en sa like før så blir det ekstra vanskelig siden ingen vet. Heller litt mot å vente, men skulle jo aller helst begynt nå Får høre litt hva de sier på forsamtalen snart også. Vi ble forespeilet å begynne med første forsøk nå på våren siden søknaden ble sendt i aug/sept så var ikke med i planen min at ventetiden var så lang..
☆☆☆ Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Jeg var totalt uforberedt på hvor dprlig jeg ble av hormonbehandlingen, og starta med spray 1 1/2 mnd før eksamen (ble innsett dagen før). Det ble utrolig lite lesing pga konstant hodepine i tillegg til svettebyger og andre hyggelige bivirkninger. Det ble litt bedre da jeg begynte med sprøytene, men et bra eksamensresultat er ren flaks. Jeg var sykemeldt i fire uker pga hodepinen. Om det blir et neste forsøk kommer jeg til å vente til jeg har en rolig periode (om det niensinne komner igjen nå som babyen snart er her).
AinaAina Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Vi valgte å fremskynde bryllupet slik at vi unngikk kræsj med IVF. Vi hadde et lite bryllup, så det var ikke så mye planlegging som skulle til så dato bytte var ikke noe problem. I etterkant er jeg veldig glad vi ikke hadde både bryllup og IVF samtidig. Bryllupet ble en kjempeflott opplevelse og vi klarte nyte det max. IVF prossessen viste seg å ta på mer enn forventet, medisinene gjorde sitt og selve prossessen og alle tankene rundt det. Føler livet mitt har vært i en boble siden spray start 16.januar. Nå er det kun 1 uke igjen til testdato, og føst nå begynner jeg å føle meg nogenlunde "normal" igjen. Hadde ikke orket å ha bryllup midt oppe i alt dette. Da ville jeg aldri klart å nyte det på samme måten. Så mitt råd er å ta én ting om gangen Lykke til!
RTprøver Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Man vet vel igrunn ikke hvordan man hadde taklet bryllup og forsøk samtidig før man er midt oppi det, men personlig så har vi valgt å vente med alt som heter bryllup til vårt etterlengtede barn er trygt plassert i armene våre Vi forlovet oss for 1,5 år siden, og hadde jo ikke trodd at det skulle ta noe særlig lenger tid før vi ble gravide (hadde da prøvd i ca 3 år), men ble enige om at vi venter med bryllupet så lenge som det trengs Jeg hadde kanskje taklet bryllup og forsøk samtidig, men jeg er ikke villig til å risikere at den store dagen vår ikke blir 100% Så jeg er enig med dem ovenfor som sier at èn ting om gangen er lurt Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå