Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Hei, håper noen kan hjelpe! Jeg fødte en liten jente for 14 dager siden. Ble ikke klippet og måtte bare sy et pyntesting. Fødselen gikk kjempefint. Første gang jeg hadde avføring etter fødsel gikk helt fint, men etter det har jeg såå skikkelig vondt i rumpen/endetarmen og litt foran nederst i magen når jeg skal på do at jeg gruer meg!! Tenkte først på hemoroider, men jeg har kjent med fingrene og kjenner ingen klumper eller utposinger- jeg blør heller ikke når jeg bæsjer. Hva kan det være?? Går det bort? Hva kan jeg gjøre? Dette er helt forferdelig:( Tusen takk..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Jeg aner ikke hva det kan være. Ble du ikke sjekket der etter fødsel? Anbefaler deg å ta en tur til legen, kan godt være at det er hemorider men at du ikke klarer å kjenne det..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Nei, ble ikke sjekket etter fødsel- er det normalt? Eller det kan godt være at de sjekket meg rett etter fødsel-uten at jeg fikk det med meg. Men tror bare de sydde et pyntesting og så var de ferdig liksom.. Men jeg fikk ikke vondt før etter at jeg kom hjem fra sykehuset
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Det kan være en rift! Jeg ble plaget etter fødsel selv om jeg ikke hadde noe der og da, var syyykt vondt å gå på do, tenkte også på hemoroide men var ikke det (sjekket hos lege). Men hvis du har en rift så bruk inotyol og smør deg ofte, det funket som bare det! Jeg gikk rundt og hadde skikkelig vondt i flere måneder, hver gang jeg gikk på do føltes som en fødsel.. prøvde alle mulige kremer, men denne virket skikkelig bra! Kjøpte den egentlig til babyen min sin rumpe men den virket like bra i min egen, hehe! God bedring det er helt forferdelig å gå rundt å ha så vondt så føler med deg!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Så nå at du skrev at du ikke blør så mulig det ikke er rift da, jeg blødde en del..Anbefaler deg å dra til lege uansett da så du får sjekket det ut og får rett hjelp (#5)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 Takk for Godt råd!! Håper egentlig det skal gå over av seg selv uten at jeg må kontakte lege. Foresten så er Det mer magen, helt nede forran det gjør mest vondt i. Men tusen takk for gode tips!! HI
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har det akkurat likedan og dytter opp denne for å kanskje få svar.. Føles som hele underlivet skal komme ut... Mye vondt i magen/livmor...
Musemorbr / Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 Jeg var temmelig oppbanket der nede, uten at det var noen rift noe sted, og hadde ganske så vondt. Men det gikk over, heldigvis. Husker ikke hvor lenge, men tenkte en stund at det kanskje aldri ble bedre. Syntes også det var umulig å gå på do i flere uker, og det selv om jeg tok laktulose daglig.
verdens heldigste mamma Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Det høres ut som hemorider. Ta noe lakserende (Lactulose for eksempel fås på apoteket) så du ikke får hard avføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå