Gå til innhold

Flere som har magen "langt nede"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin om 4 uker, og magen min er seget skikkelig langt ned. andre som har magen langt nede? det er skikkelig ubehagelig, den er ordentlig "i veien" nå, klarer nesten ikke sitte i 90 grader lenger. ubehagelig å ha på truse til og med. hadde det ikke slik når jeg gikk gravid med første gutten min. betyr det at jeg blir å føde før termin? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter nr 2 her nå, og er i uke 39. Magen har denne gangen ligget lavt hele veien faktisk! SF målene er veldig forskjellig fra forrige gang. Trenger ikke føde før termin selv om magen ligger lavt nei.

JM sa til meg at det er vanlig at flergangsfødende har magen lenger ned grunnet slappe muskler fra tidl. sv.skap. Og så er det jo uansett ind. forskjeller på hvordan man bærer et barn i magen :) Lykke til med innspurten!

Skrevet

akk likt her og jeg er 33uker. kjenner igjen det med trusene veldig godt, går helst i kosebukser uten truse når jeg er hjemme,hehe og magen er iveien for absolutt alt, ubehagelig rett å slett. hadde det heller ikke slik med første.. men aner ikke om det betyr noe. når sank magen din får ikke til tegn med denne pc...

Skrevet

akk likt her og jeg er 33uker. kjenner igjen det med trusene veldig godt, går helst i kosebukser uten truse når jeg er hjemme,hehe og magen er iveien for absolutt alt, ubehagelig rett å slett. hadde det heller ikke slik med første.. men aner ikke om det betyr noe. når sank magen din får ikke til tegn med denne pc...

takk for svar, jenter! magen min har vært lavere hele veien dette svangerskapet, men ikke slik som nå, nå er det helt ekstremt. hehe. skikkelig plagsomt ja :/ synes den ligger lavere nå enn tidligere. lykke til til dere også!

Skrevet

Er förstegangsfödende, relativt ung og sprek (hadde ikke overdrevet akkurat, men normalt med magemuskler för graviditet) og har allikevel hatt en ganske lav mage helt siden magen begynte aa synes. Er naa uke 30+4 og barnet har ligger med hodet ned i flere uker allerede. Gaar og er "tissetrengt" hele tiden og kjennes omtrent ut som bebisen skal ploppe ut hver gang jeg har ligget eller sittet nede og reiser meg opp... Noen ganger irriterende, men i det minste slipper jeg plagene med aa "ikke faa puste" og legen har ikke kommentert noe om fare for tidlig födsel eller noe annet unormalt...

Tror det er litt forskjell fra person til person bare, og hvilken stillling barnet finner seg komfortabel i. Hvor mange ganger en har födt og fysisk form spiller kanskje ogsaa en rolle, men ikke vet jeg =) Ville ikke vaert urolig, hvis jeg var deg, med mindre JM eller lege sa noe...

Skrevet

PS! Men hvis bebisen skulle kommet om en ukes tid, saa er den jo ikke prematur lenger i ditt tilfelle =) Eller hvordan var det? LYKKE TIL!!!

Skrevet

Magen min er også lav og jeg er 28-29 uker. Dette er tredje graviditet på 4 år så tror det har noe med det å gjøre. Hadde lav mage med nr. 2 også, men ikke med nr. 1. Nå har jeg trent ganske mye mellom mellom nr to og tre, men magen er altså lav likevel.... Stikker og presser langt der nede. Og h*n sitter foreløbig i sete, så får noen kraftige spark rett på urinblæra i blant. Tar vel på kroppen å gå så mye gravid! Gleder meg til å få tilbake kroppen min igjen, kan ikke si jeg elsker min gravide kropp, selvom det er koselig å vente på noe så fint som å få barn :-)

Skrevet

Hei! Er i mitt tredje sv.skap no. På kontroll i veke 29 var magen min lav. Jordmor sa at det truleg er slik eg bær barna..dette kunne visst vere genetisk. Førstemann var veldig tidleg festa og nr to var langt nede tidleg og. Ser ikkje vekk ifrå at det kan vere nokre muskler som har vorte litt slappare, men det er vel også slik at vi bære ulikt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...