Gå til innhold

Spise selv? 10 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser deres små selv? Mini spiser litt brød selv, men i bitte små biter. Bør jeg gi ham hele skiva? Føler vi ligger litt etter her, han er jo 10 mnd...

Og drikker de av flaska selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 10 mnd spiser skive selv, deler den i 4. Så får han en og en bit om gangen. Han spiser også skorpene. Han får frukt til mellommåltid, da får han enten banan, pære, avacado, druer eller annen mjuk frukt. De deler jeg i passe store biter (druene deler jeg i 4, og passer på at det ikke er stein), så spiser han selv. Middag og grøt gir jeg med skje. Han drikker av flaska selv, har sånn som ikke lekker.

Skrevet

Min på 10 mnd spiser skive selv, deler den i 4. Så får han en og en bit om gangen. Han spiser også skorpene. Han får frukt til mellommåltid, da får han enten banan, pære, avacado, druer eller annen mjuk frukt. De deler jeg i passe store biter (druene deler jeg i 4, og passer på at det ikke er stein), så spiser han selv. Middag og grøt gir jeg med skje. Han drikker av flaska selv, har sånn som ikke lekker.

Takk!

hva slags flaske er det?

Gjest Mamma til 1+spire2012<3
Skrevet

Lille vår på snart 11 mnd får ikke hele skiva enda, men hun får litt større biter som hun spiser selv. Hun stapper nemlig mest mulig i munnen, noe som ender opp med at hun ikke klarer å svelge unna.

Når det gjelder flaske, så har hun aldri likt de flaskene til babyer, hun skal helst drikke av flaska mi (imsdalflaske), noe som funker greit men hun klarer ikke helt å holde den helt selv da hun kan finne på å ta den ut av munnen og da får hun jo alt over seg selv, så jeg foretrekker at jeg gir henne til hun klarer å styre det litt bedre selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...