¤Hippie¤ Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Er helt grønn på dette området.. Min første kommer til sommeren, og jeg har allerede begynt å lete Noen som har tips til hvilken vogn som er "best" ? Må ha fire hjul
Rumplestiltskin Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Det kommer hveldig an på trillevaner- om du bor i by eller bygd, skal du ut og inn og tog og buss, ut og inn av egen bil (stor bil?) sikkert flere ting å putte på lista Selv har jeg tredjemann som kommer nå også et Julibarn, og jeg liker å ha romslig bag og bruke denne lenge, med barn og pose også vinteren igjennom...... De to første gangene har jeg hatt store bager, fire stødige hjul, god kalesje som står imot vind og vær. (De har sovet ute i vogna hele året og blitt trillet mye på tur. (Bygd her) Da de er 1,5 har jeg gått over til egen sportstrille (Simo 123) og ikke brukt sportsdelene på vognene i det hele tatt.... Nå derimot med tredjemann, så ønsker jeg meg en vogn som gjør hverdagen lettere- kan klikkes av og på bilseter og bag og valgfri trilleretning...... En med store svingbare forhjul som også kan låses- men samtidig stor bag..... De jeg har kikka på er Mura 4 (Tung men travel-system med Maxi Cosi bil-sete)4 En brukt Emmaljunga City Jet (tror bagen er liten på denne?) Digger hjulene. Tar gjerne imot flere forslag jeg også Hva er "kriteriene dine" for vognvalget Hippie?
¤Hippie¤ Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2012 Høres ut som om du har hatt noe av det jeg vil ha Bor på "bygda" men samtidig ved en bittebitteliten by Bruker kun bil (eller beina) , så en vogn som er lett å få bak i en vanlig volvo stv. er greit Har sett en del på forskjellige Emmaljunga, men "alle" sier de er tunge og vanskelige mtp å få de inn / ut av bil, og tunge på snøføre, samt at de ikke er egnet så godt inne på kjøpesenter. Men de er jo fine !!
Rumplestiltskin Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 På Finn.no får du en grei oversikt over ulike vogner- ser du noen du liker så søk opp navn på vogna på google.no så får du opp div tester og kan gjøre deg opp en mening ifht pris og annet. Inne på forum som dette kan du også søke opp de ulike vognene, og da får du mye meninger fra "folk i gata" men igjen- vi har ulike kriterier for hvordan vogn vi skal ha- ulikt bruk/budsjett/mote etc Her inne på forum kan du iallefall få sortert ut de som er minst funksjonelle! Du får nok ahaa"er så du står sterkere i valget når det skal taes. Jeg har også stasjonsvogn, så mulighet for plass til større vogn, men siden dette er tredjemann må jeg tenke bagasjeplas for resten av familien samtidig Anbefaler deg å SE og prøvetrille på Mura 4, mange liker ikke sittedelen- men mulig vi slipper å bruke den overhodet- hvis bagen er så romslig som jeg tror. Det teller MYE for meg å kune klikke maxi Cosi setet på understellet så det blir enklerer å hente og levere større barn på SFO og i barnehagen.... Får du ande tips så skriv det opp her da? Jeg har termin i Juli så god tid, men vil liksom ha den vogna som står ett sted der ute og bare roper på meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå